Urzędy pracy nie organizują szkoleń potrzebnych dla branży handlowej

Autor: Marta Ogonek, dlahandlu.pl 21 kwietnia 2010 12:03

Urzędy pracy nie organizują szkoleń potrzebnych dla branży handlowej

Zdaniem Małgorzaty Zuzaniuk, prezes Stowarzyszenia Kupców i Przedsiębiorców Polskich "Razem", które prowadzi na terenie Lubelszczyzny sieć sklepów pod szyldem Lewiatan - Razem, poważnym problemem jest znalezienie odpowiednich pracowników. - Mówi się o wysokiej stopie bezrobocia, a w rzeczywistości wielu kupców boryka się z problemami pracowniczymi. Naszą branżę cechuje duża fluktuacja kadr, ale należy zaznaczyć, iż w zdecydowanej większości sklepów podstawą jest kadra stała, która zna upodobania klientów - wyjaśnia prezes SKiPP "Razem".

Według Małgorzaty Zuzaniuk poważnym problemem jest brak personelu wykształconego. Osoby zainteresowane pracą często nie mają żadnej wiedzy na temat handlu. - W tej kategorii sklepów, którą zrzeszamy pracownik powinien znać zasady obsługi kasy fiskalnej, a co za tym idzie również zasady obsługi klienta, powinien umieć zarządzać półką, znać zasady marketingu, merchandisingu. Do tego mile widziana jest wiedza przynajmniej z podstaw negocjacji - wyjaśnia prezes Stowarzyszenia.

 

I dodaje, że polityka urzędów pracy jest rozbieżna z oczekiwaniami sieci handlowych. - Poza szkoleniami z obsługi kasy fiskalnej nie organizują
szkoleń dla naszego sektora. Elementem pozytywnym, na który należy wrócić uwagę, jest duża dostępność do pozyskania stażystów w celu nauki zawodu. Daje to możliwość wyszkolenia osoby, którą w przyszłości można zatrudnić. Z naszego doświadczenia mogę powiedzieć, że średnio, co szósta osoba na stażu ma predyspozycje i deklaruje zainteresowanie pracą w handlu - podsumowuje Małgorzata Zuzaniuk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane