W 2013 r. oferta systemów franczyzowych będzie się zmniejszać

www.portalspozywczy.pl 21 grudnia 2012 11:56

Choć 2012 rok okazał się trudny dla wielu polskich franczyzodawców, nie brakuje wśród nich przedsiębiorstw, które z optymizmem patrzą w przyszłość - mówi Tomasz Pitak, dyrektor operacyjny spółki Eurokiosk, zarządzającej ponad 150 punktami sprzedaży detalicznej w Polsce.


Miniony rok nie był łatwy dla franczyzy. - Zaobserwować w nim można było przede wszystkim ograniczenie dynamiki powstawania nowych formatów gastronomicznych. Na rynku przeważały więc przejęcia i rewitalizacje marek, a także rezygnacje z rozwoju sieci. Wzrosła jednak popularność małych formatów, zwłaszcza w dziedzinie beauty i spa. W wielu przypadkach kryzys gospodarczy miał więc pozytywne znaczenie dla podejmowania decyzji o własnej działalności w oparciu o franczyzę, zwłaszcza dla osób tracących dotychczasowe źródło utrzymania - mówi Tomasz Pitak.

Jego zdaniem, podobne tendencje utrzymają się na polskim rynku w 2013 roku. - Oferta systemów franczyzowych będzie zmniejszać się, szczególnie w obszarze gastronomii i handlu. Dodatkowo, w branży gastronomicznej pojawią się konsolidacje istniejących podmiotów - podsumowuje dyrektor operacyjny spółki Eurokiosk.

Spółka Eurokiosk zarządza obecnie ponad 150 punktami sprzedaży detalicznej na terenie zachodniej Polski. W swoim portfolio firma posiada dwie wiodące marki, Eurokiosk i Euro - Salon Prasowy, a także kawiarnie Eurocafe oraz punkty gastronomiczne Euro-Snack.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane