REKLAMA
REKLAMA

W 2016 roku będzie więcej inicjatyw na rzecz integracji polskiego handlu

Autor: MAH 20 listopada 2015 14:35

26 października Mazowiecka Agencja Handlowa „Społem” zorganizowała swoja cykliczną konferencję handlową, na której przemawiali przedstawiciele spółdzielni oraz jej kontrahenci. O konieczności integracji, łączenia sił polskich firm handlowych mówił Jarosław Szlendak z PT Dystrybucja. Jego zdaniem w roku 2016 będzie więcej inicjatyw na rzecz integracji polskiego handlu, co pomoże w konkurencji z wielkimi sieciami zagranicznym.

REKLAMA

Na konferencji przemawiała również prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka. Profesor upatruje szans rozwojowych handlu w łączeniu usług z gastronomią, rozwijaniu sprzedaży marek własnych oraz łączeniu handlu stacjonarnego z pozastacjonarnym, czyli multikanałowością handlu.

- Aby być bliżej klienta trzeba stale analizować jego decyzje zakupowe. Coraz częściej szuka on w internecie tańszych i lepszych ofert - mówiła.

- Do 2020 r. aż 90 procent sklepów będzie usieciowionych. Odnotowuje się przy tym ogromny postęp małych sklepów, które w asortymencie i obsłudze skutecznie konkurują z wielkimi i stąd odwrót zakupów w hipermarketach. Badania wskazują, że obecnie obok ceny, jakości, szerokości oferty, o zakupach decyduje bliskość sklepu i zindywidualizowana oferta „pod lokalnego klienta”. Obok marki własnej, której sprzedaż sięga 44 mld zł rocznie i stosują ją wszystkie sieci, bo buduje wizerunek firmy, atutem są własne zakłady produkcyjne i sprzedaż lokalnych wyrobów - dodała.

Profesor zaznaczyła, że rośnie rola sklepów wyspecjalizowanych i następuje przenikanie formatów, gdzie w jednej sieci są osiedlowe supermarkety, dyskonty i małe sklepy, np. z towarami ekologicznymi, bezglutenowymi, kosmetycznymi. Potrzebna jednak jest agresywna promocja, z wykorzystaniem internetu, aby zachęcać do zakupów młodych klientów, ale i starszych, którzy coraz częściej korzystają z mediów społecznościowych. 

W odpowiedzi na pytania i wypowiedzi z sali profesor stwierdziła, że choć zauważa ogromny postęp w modernizacji handlu społemowskiego, to jednak widzi wciąż za słabą integrację sieciową. Trzeba też doskonalić bezpośrednią współpracę z dostawcami, a także śmielej promować się w mediach, głównie w mediach społecznościowych. Wskazała też na rolę lokalnych samorządów, szczególnie gmin, w kształtowaniu polityki handlowej, by zapewniać wieloformatowość rynku i zrównoważony handel.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12133

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA