REKLAMA
REKLAMA

W Grupie Eurocash działa 161 hurtowni cash&carry i ponad 11 tys. sklepów franczyzowych

Autor: www.dlahandlu.pl 14 listopada 2014 09:08

W trzecim kwartale 2014 r. sprzedaż formatu Cash&Carry spółki Eurocash do klientów zewnętrznych wyniosła 1,31 mld zł (wzrost o 6,0% r/r). Narastająco za trzy kwartały 2014 r. sprzedaż tego formatu sięgnęła 3,55 mld zł, co oznacza wzrost o 4,4%. Wzrost sprzedaży like-for-like, czyli dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Cash&Carry, wyniósł 0,7% w trzecim kwartale 2014 r. i 1,5% w okresie od stycznia do września br.

REKLAMA

Liczba hurtowni Eurocash Cash&Carry na koniec trzeciego kwartału 2014 r. wynosiła 161 (w tym 3 hurtownie Batna).

Sieć sklepów abc, czyli rozwijana przez Eurocash Cash&Carry sieć franczyzowa zrzeszająca małe i średnie sklepy spożywcze, liczyła 6 612 placówek na koniec września 2014 r. (161 nowych otwarć w trzecim kwartale).

W trzecim kwartale 2014 r. sprzedaż hurtowa Eurocash z centrów dystrybucyjnych Delikatesy Centrum wzrosła o 6,2% r/r i wyniosła 485 mln zł, a narastająco za trzy kwartały sięgnęła niemal 1,33 mld zł (wzrost o 9,8%). Sprzedaż hurtowa dla stałej liczby sklepów (like-for-like) należących do sieci Delikatesy Centrum zmalała r/r o 4%, a w ciągu trzech kwartałów br. spadek wyniósł 1%.
Liczba sklepów franczyzowych zrzeszonych w tej sieci zwiększyła się w trzecim kwartale o 20 placówek i na koniec września 2014 r. liczyła 938 lokalizacji.

Sprzedaż spółki KDWT do klientów zewnętrznych wyniosła w omawianym okresie 853 mln zł, co oznacza wzrost o 5,9% r/r. Narastająco za trzy kwartały 2014 r. sprzedaż papierosów i produktów impulsowych sięgnęła 2,37 mld zł, czyli o 7,1% więcej niż w analogicznym okresie 2013 r.
W IV kwartale 2014 r. spodziewana jest finalizacja połączenia KDWT z częścią Kolportera w obszarze dystrybucji artykułów tytoniowych i impulsowych.

Sprzedaż do klientów zewnętrznych zrealizowana przez format Eurocash Alkohole wyniosła 573 mln zł, czyli o 18,7% więcej niż w analogicznym okresie 2013 r. Narastająco, w ciągu trzech kwartałów 2014 r. sprzedaż tego formatu przekroczyła 1,51 mld zł, co stanowi wzrost o 12,9% r/r.

Sprzedaż do klientów zewnętrznych zrealizowana przez Eurocash Dystrybucja (d. Grupa Dystrybucyjna Tradis) wyniosła 1,06 mld zł i była o 7,2% niższa niż w analogicznym okresie 2013 r. Sprzedaż narastająco za trzy kwartały 2014 r. wyniosła 3,19 mld zł, co stanowi spadek o 13,1% r/r.
- Niższa sprzedaż w okresie trzech kwartałów 2014 r. była spowodowana przede wszystkim zakończeniem współpracy z siecią Stokrotka w połowie 2013 r. (w I półroczu 2013 r. sprzedaż do tej sieci wyniosła około 372 mln zł), przeniesieniem lokalizacji cash&carry do Eurocash Cash&Carry (około 70 mln zł w I półroczu 2013 r.) a także spadkiem sprzedaży do klientów niezależnych - wyjaśnia Eurocash.

W trzecim kwartale 2014 r. sprzedaż Eurocash Gastronomia do klientów zewnętrznych wyniosła 158 mln zł, tj. o 5,7% mniej w porównaniu z trzecim kwartałem 2013 r. Narastająco w okresie pierwszych 9 miesięcy 2014 r. sprzedaż tego formatu wyniosła 437 mln zł (spadek o 6,3% r/r)..

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA