W Polsce funkcjonuje 50 tys. sklepów o powierzchni poniżej 40 mkw.

Autor: Gazeta Wrocławska 22 września 2010 10:28

Jeszcze pięć lat temu było ich ponad 74 tys. Tylko w ciągu ostatniego roku zniknęło 5,8 tys punktów. Małe sklepy nadal stanowią ważny element rynku spożywczego, bo w samym 2009 r. wypracowały aż 63,9 mld zł ze 153 mld stanowiących wartość całego rynku - podaje Gazeta Wrocławska.

Sieci handlowe, a więc hiper- i supermarkety oraz dyskonty, mimo ogromnego kapitału i nakładów na reklamę osiągnęły mniej niż połowę tej kwoty - 30,3 mld.

Jak podaje dziennik, siłą sklepików są kwestie pozahandlowe, a osiedlowi sklepikarze spełniają ważną rolę w życiu społeczeństwa. Jednak w walce z sieciówkami są zwykle zdani na siebie. Czasem w sukurs idą samorządowcy - np. w Wielkopolsce, gdzie sklepikarzom udostępnia się pustostany po niskich cenach, czy w stolicy - tamtejsi radni postulowali, by obniżyć czynsze dla drobnego handlu i rzemiosła.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane