W przystacyjnych sklepach marże sięgają 30-40 proc.

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 6 grudnia 2012 09:15

Rozbudowana oferta sklepów przy stacjach i automaty z tanim paliwem remedium na spadek sprzedaży - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

W przystacyjnych sklepach marże są znacznie wyższe niż na paliwie (sięgają 30-40 proc., podczas gdy na benzynach kilka procent). Popyt na taką ofertę rośnie średnio o 3 proc. rocznie. - Widzimy ogromny potencjał w marży pozapaliwowej, dlatego chcemy zwiększyć nakłady na tego typu sprzedaż na stacjach Orlen i Bliska - deklaruje na łamach "DGP", Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes PKN Orlen.

Na zachodzie Europy oferta pozapaliwowa generuje nawet ponad 50 proc. obrotów stacji. W Polsce dominuje sprzedaż paliw, sklepy przynoszą do 40 proc. przychodów. O tym, że relacje te będą się zmieniać, wiedzą wszyscy operatorzy, dlatego na większości stacji w Polsce działają już sklepy i punkty gastronomiczne - czytamy w "DGP".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane