W sklepach będzie rosło znaczenie multimedialnych materiałów POS

Autor: dlahandlu.pl 20 stycznia 2015 11:39

W sklepach będzie rosło znaczenie multimedialnych materiałów POS

W 2013 roku liczba nośników DS (Digital signage, czyli elektronicznych nośników prezentujących informacje i reklamy w sklepie lub centrum handlowym) w Polsce była szacowana na ponad 60 000. Jeszcze w roku 2010 było ich niecałe 20 000. Liczba ta systematycznie rośnie i w roku 2015 ten wzrost na pewno się utrzyma. DS stają się coraz bardziej interaktywne - śledzą ruch użytkownika, reagują na jego gesty, potrafią prezentować różną treść w zależności od tego co się dzieje w okolicy nośnika - prognozuje Anna Przybylska, managing director, Paperhat Poland.

Można przypuszczać, że niedługo komunikację przez smarfona będą prowadziły z klientami nie tylko całe sklepy, ale też konkretne materiały POS umieszczone na przykład w hali hipermarketu zachęcające do odwiedzenia konkretnego stoiska. Obecnie materiałów POS w jednym hipermarkecie znajduje się już około kilkunastu tysięcy. Dlatego materiały POS już wykorzystują wszystkie zmysły - odtwarzają muzykę, generują przyjemny zapach i dają możliwość dokładnego zapoznania się z produktem. Firmy, decydując się na druk różnego rodzaju materiałów marketingowych lub POS coraz częściej troszczą się o to, aby takie materiały były wykonane w zgodzie z naturą. Rośnie popularność kartonowych płyt o strukturze plastra miodu, z których można tworzyć dekoracje, meble czy stoiska targowe, które są lekkie, wytrzymałe i stosunkowo tanie w realizacji. Będzie wzrastać popularność drewna jako materiału, z którego wykonane są POSy. 
Uwagi klienta nie można rozproszyć, dlatego materiały wykorzystywane w retail są i będą przede wszystkim proste i funkcjonalne. Będziemy więc obserwować coraz powszechniej stosowane rozwiązania modułowe, które pozwolą tworzyć różne konstrukcje w zależności od potrzeb. Moduły mają wiele zalet - można je wykorzystywać w wielu kampaniach, łatwo można je przebrandować i wreszcie - są łatwiejsze w składowaniu i transporcie.

Do użytku wejdą multimedialne plakaty, które są niewiele droższe od tradycyjnej instalacji, a pozwalają prezentować znacznie więcej treści, są trwalszy, tańsze dla reklamodawcy, który nie musi produkować plakatu i odporne na wpływ światła słonecznego czy warunków atmosferycznych.

Wszystkie te trendy mają ważną cechę wspólną - musi być szybciej, taniej, skuteczniej. Komunikaty trafiające do nas będą coraz lepiej dobrane, będą coraz wyraźniej eksponować produkt lub usługę i wreszcie - będą coraz bardziej interaktywne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane