W sklepach osiedlowych najczęściej kupujemy nabiał i pieczywo

Autor: Makro Cash&Carry, dlahandlu.pl 7 kwietnia 2011 09:32

Najczęściej w małych sklepikach osiedlowych są kupowane: pieczywo (89 proc.), nabiał (56 proc.), mięso (29 proc.), warzywa (19 proc.) oraz napoje (17 proc.) - wynika z raportu Makro Cash&Carry "Sklep osiedlowy w oczach klinetów".

Jak czytamy w publikacji, zakupy w małych osiedlowych sklepach są robione zdecydowanie częściej niż w przypadku super- i hipermarketów. Największa grupa osób (27 proc.) robi zakupy w osiedlowych sklepikach codziennie, w przypadku super- i hipermarketów największa grupa osób (26 proc.0 robi zakupy raz w tygodniu.

Polscy konsumenci oceniali sklepy osiedlowe pod względem trzech głównych kategorii: wyglądu, obsługi i oferowanego asortymentu. Uzyskane wyniki jednoznacznie wskazują, że największą siłą małych sklepów jest miła obsługa i indywidualne podejście do klienta. Miłe podejście było szczególnie istotne dla młodszych klientów zamieszkujących duże miasta. Z kolei mieszkańcy wsi znacznie częściej wskazywali elastyczność w obsłudze np.: możliwość kupowania „na kredyt". Bez względu jednak na miejsce zamieszkania, większość respondentów oceniła obsługę w tego typu sklepach na bardzo wysokim poziome.

Małe sklepy osiedlowe zebrały także dużo pozytywnych ocen za swój wygląd. Większość respondentów oceniła go bardzo pozytywnie, co potwierdzają poniższe wyniki.

W badaniu zadano także pytania o ocenę oferowanego przez sklepy osiedlowe asortymentu. Wyniki okazały się dość zaskakujące. Mimo iż pod względem asortymentu, małe sklepy nie mogą konkurować z dużymi hipermarketami, respondenci ocenili ofertę produktową jako raczej szeroką lub zdecydowanie szeroką. Krytycznie do asortymentu sklepów osiedlowych podeszli tylko młodzi mieszkańcy dużych miast, którzy wybierali odpowiedź „raczej ograniczony" zdecydowanie najczęściej. Najprawdopodobniej negatywne oceny w dużych miastach wynikają z dużej konkurencji, szczególnie w postaci supermarketów i hipermarketów.

Powyższe badania dowodzą, że małe sklepy wciąż znajdują uznanie w oczach klientów. Polscy konsumenci lubią sklepy osiedlowe, głównie za to, czego nie dają im wielkie hipermarkety, do których na zakupy chodzi się przede wszystkim z oszczędności. Poza wyżej wymienionymi czynnikami, trzeba także zwrócić uwagę na fakt, że małe sklepy osiedlowe, to przede wszystkim polskie produkty i tysiące miejsc pracy.

Raport został opracowany na podstawie badań OBOPu, n =1002 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,37

  • Min

    2,25

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane