PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

W tym roku udział niezależnych sklepów w ogólnej sprzedaży spadnie poniżej 50 proc.

Autor: Gazet Wyborcza 8 sierpnia 2014 09:06

Po raz pierwszy w historii w tym roku udział małych, niezależnych sklepów w sprzedaży spadnie poniżej 50 proc. - wynika z badań firmy PMR. Wykańczają je dyskonty i supermarkety - pisze "Gazeta Wyborcza".

REKLAMA
Od kilku lat trwa transformacja rynku z małych sklepów ogólnospożywczych w stronę nowoczesnych formatów typu supermarket czy dyskont. Skutkiem tych zmian oraz ekspansji sieci (zwłaszcza dyskontów, w tym lidera rynku - Biedronki) jest postępujący od kilku lat trend spadku liczby sklepów ogólnospożywczych w Polsce. Znikają przede wszystkim małe niezależne sklepy, nieradzące sobie z rosnącą konkurencją ze strony sieci wielkoformatowych, a zwłaszcza pojawiających się w ich sąsiedztwie dyskontów i supermarketów - pisze w swojej opinii PMR dla "Gazety Wyborczej".
Według PMR w tym roku kanały wielkopowierzchniowe będą miały 50,9 proc. rynku, w przyszłym - już 52,2 proc., a w 2016 - 53,3 proc.
To dużo czy mało? Zależy, jak na to spoglądać. Porównując do innych krajów? W Czechach, Niemczech czy we Francji dominują wielkopowierzchniowe placówki i mają 80-proc. udział w rynku. W sumie sklepów w Polsce jest ponad 350 tys. Łączna wartość sprzedaży detalicznej w Polsce to przynajmniej 650 mld zł.
Dla porównania, dwie sieci dyskontów Lidl i Biedronka miały w ubiegłym roku 2,9 tys. sklepów (Biedronka - 2,4 tys., Lidl - 500) i grubo ponad 40 mld zł przychodów - czytamy w "GW".

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA