REKLAMA
REKLAMA

W ubiegłym roku na jeden sklep przypadało 112 osób. Placówki handlowe sprzedały towary za 624 mld zł

Autor: www.dlahandlu.pl 12 października 2012 14:35

W ubiegłym roku na jeden sklep przypadało 112 osób. Placówki handlowe sprzedały towary za 624 mld zł

Na koniec 2011 r. szacowana liczba sklepów w Polsce wyniosła 345 tys. i była niższa niż przed rokiem o 0,3 %. Powierzchnia sprzedażowa sklepów w końcu 2011 r. wyniosła ok. 32 984 tys. mkw. i była większa niż w roku poprzednim o 3,8% .

REKLAMA

Jak wynika z ostatniej publikacji GUS, wzrost powierzchni zanotowano w sklepach we wszystkich przedziałach powierzchniowych. Największy przyrost powierzchni odnotowano w przedziale 400 - 999 mkw. (o 6,1%) oraz 1000 mkw. i więcej (o 5,7%). Wolniejszy wzrost powierzchni sklepów zaobserwowano natomiast w przedziale 100 - 399 mkw. (o 3,2%), oraz 99 mkw. i mniej (o 2,3%).

W układzie regionalnym najwyższy wzrost powierzchni sprzedażowej w przedziale 400 - 999 mkw. miał miejsce w województwach: świętokrzyskim (o 13,1%), warmińsko-mazurskim (o 10,6%), oraz wielkopolskim (o 10,1%), zaś w przedziale 1000 mkw. i więcej w województwach: podlaskim (o 18,5%), świętokrzyskim (o 15,7%), a także wielkopolskim (o 13,5%).

W 2011 r. na jeden sklep przypadało średnio 112 osób, podczas gdy w 2010 r. było to odpowiednio 111 osób. W grupie przedsiębiorstw, o liczbie pracujących powyżej 9 osób, nadal przybywało sklepów z pełnym udziałem kapitału zagranicznego. Liczba sklepów należących do tych przedsiębiorstw zwiększyła się o 16,3%, a powierzchnia sprzedażowa o 6,8%. Średnia powierzchnia sklepów tych przedsiębiorstw wyniosła 602,5 m2 (odpowiednio w sklepach przedsiębiorstw własności prywatnej krajowej - 171,8 mkw.). Natomiast udział liczby sklepów należących do tych przedsiębiorstw w liczbie sklepów ogółem wzrósł o 0,5 p.proc. w porównaniu z ub. rokiem.

W 2011 r. sprzedaż detaliczna w cenach bieżących zrealizowana przez przedsiębiorstwa handlowe i niehandlowe wyniosła 646,1 mld zł i była o 9,0% wyższa niż przed rokiem. W punktach sprzedaży detalicznej wartość sprzedanych towarów wyniosła 624,0 mld zł, (wzrost o 9,1%), z tego wartość żywności i napojów bezalkoholowych - 161,0 mld zł (wzrost o 3,2%), napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych - 54,7 mld zł (wzrost o 1,7%) i towarów nieżywnościowych - 408,3 mld zł (wzrost o 12,8%). W placówkach gastronomicznych sprzedaż detaliczna wyniosła 22,2 mld zł (wzrost o 5,2%).


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA