W wakacje czekolady słabiej rotują

Autor: dlahandlu.pl 15 czerwca 2010 09:46

Dobrą lokalizacją dla ekspozycji czekoladowych smakołyków jest sąsiedztwo kategorii kaw i herbat oraz strefa kas. Czekoladki spotkają się z zainteresowaniem klientów również w dziale z alkoholami.

- Ekspozycja słodyczy powinna znajdować się w pobliżu strefy kasowej, tak aby konsument miał możliwość dokonania również nieplanowanego zakupu. Słodycze wyeksponowane przy kasach dają nawet jedną trzecią obrotów - twierdzi sprzedawczyni ze sklepu Społem z Podkowy Leśnej.

Niestety strefa kasy jest niewielka. Dlatego należy zadbać o jej staranne zaplanowanie. Mogą w tym pomóc producenci, którzy oferują np. dodatkowe
stojaki. Większa część słodyczy znajduje się regałach zajmując jedna stronę dość
sporej alejki.

- Czekolady, praliny i bombonierki umieszczamy w sąsiedztwie kaw i herbat, w jednym z centralnych miejsc sklepu. Grupujemy produkty przede wszystkim według marek, a następnie według rodzajów i smaków. Te słodycze charakteryzuje sezonowość. Najwyższy poziom sprzedaży osiągają w okresie świąt Bożego Narodzenia, najniższy poziom popytu przypada na wakacyjne miesiące. Czyli zacznie się niebawem. Dlatego próbujemy tworzyć promocje, wprowadzać obniżki cen. Jednak nie daje to zbyt wielkiego rezultatu, bo czekolada łatwo rozpuszcza się w upale i klienci nie chcą jej kupować - zauważa sprzedawczyni.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane