Wal-Mart chce mieć sklepy "po sąsiedzku" - mały format rozdaje karty

Autor: www.dlahandlu.pl 15 maja 2014 10:17

Wal-Mart chce mieć sklepy "po sąsiedzku" - mały format rozdaje karty

W pierwszym kwartale roku Wal-Mart postanowił zainwestować na rodzimym rynku w format małych sklepów. Tylko w tym roku ma powstać 300 takich placówek. Sklepy będą działały pod szyldem 'Neighborhood Market' (200 sklepów) oraz 'Walmart Express' (100 placówek).

Obiekty będą powstawać na obszarach wiejskich i podmiejskich jako konkurencja dla drogerii i małych rodzinnych sklepów.

W Polsce sklepy typu express to - obok dyskontów - jeden z najszybciej rozwijających się konceptów.  W tego typu placówki zainwestowały już takie sieci jak: Carrefour, Czerwona Torebka czy Spar. 

Według ubiegłorocznych szacunków analityków, typowe sklepy convenience mają niecałe 2 proc. udziału w polskim handlu detalicznym. Polskie sklepy convenience dopiero ewoluują w kierunku klasycznego konceptu sklepu "wygodnego", znanego z rynku USA czy rynków azjatyckich, jednak wraz ze zmianą stylu życia Polaków, rodzime sklepy convenience będą (oprócz alkoholu, napojów i słodyczy) oferowały coraz więcej usług, dań gotowych do spożycia i produktów "food to go".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane