Warszawscy detaliści łamią zakaz sprzedaży alkoholu nieletnim

Autor: www.dlahandlu.pl 28 sierpnia 2013 14:32

Prawie 80% sprzedawców pracujących w 24 sklepach, objętych badaniem „tajnego klienta” na warszawskiej Pradze Północ, sprzedaje napoje alkoholowe młodzieży wyglądającej na mniej niż 18 lat.

W 5 spośród 24 objętych badaniem sklepów „młodzi audytorzy” zostali poproszeni o pokazanie dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego ich wiek, a wobec braku ww. dokumentu – odmówiono im sprzedaży alkoholu. W pozostałych 19 placówkach sprzedawcy gotowi byli sprzedać piwo młodym audytorom - pokazują wyniki najnowszych badań „ tajnego klienta” zrealizowanych na początku lipca 2013 r. przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie „RoPSAN – Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim” na zlecenie i dzięki dofinansowaniu Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy.

Sklepy, na terenie warszawskiej Dzielnicy Praga-Północ, w których odmówiono sprzedaży napojów alkoholowych osobom niepełnoletnim po ich uprzednim wylegitymowaniu to: Sklep „EDEN” przy ul. Darwina, Sklep ogólnospożywczy, Marek Sosiński, przy ul. Kowińskiej, Hipermarket Carrefour przy ul. Targowej, Hipermarket Tesco przy  ul. Stalowej oraz sklep na stacji paliw PKN ORLEN przy ul. 11 Listopad.

Uzyskane wyniki są nieco gorsze od tych, jakie otrzymano w podobnym badaniu przeprowadzonym na warszawskiej Pradze-Północ w 2010 r. W 2010 r. prawie 29% prób zakupu piwa przez „młodych audytorów” zakończyło się prośbą sprzedawcy o okazanie dowodu osobistego. W bieżącym roku odsetek ten spadł do poziomu 21%.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane