Waspol odnotowuje ponad 100-proc. wzrost sprzedaży do sklepów Eden

Autor: www.dlahandlu.pl 23 lutego 2012 11:23

Grupa Waspol podała skonsolidowane wyniki finansowe za cztery kwartały 2011 r. W tym czasie przychody firmy wyniosły 210 718 914 zł. Koszty działalności finansowej to 207 246 456 zł, a zysk ze sprzedaży wyniósł 3 472 457 zł. Zysk netto spółki to 301 131 zł, w porównaniu do 514 860 zł w analogicznym okresie roku ubiegłegło.

 - W analizowanym okresie, tak jak w całym 2011 roku zauważalny był zmniejszony popyt w sektorze tradycyjnego handlu wyrobami alkoholowymi w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zjawisko te związane jest z ogólnym spadkiem popytu na piwo oraz ekspansją nowoczesnych sieci handlu detalicznego (...).  W obecnych warunkach rynkowych priorytetem Grupy stało się bezpieczeństwo obrotu osiągane nawet kosztem niższej wielkości sprzedaży. Polityka cenowa zakłada wzrost jednostkowej marży handlowej. W niektórych przypadkach wiąże się to z koniecznością rezygnacji z nierentownej sprzedaży - wyjaśnia zarząd firmy.


Szczególnie istotny dla wyników grupy jest współpraca handlowa z klientami franczyzowej sieci sklepów detalicznych „Eden". W analizowanym czwartym kwartale odnotowano ponad 100 % wzrost wartości sprzedaży do tych klientów. Rozszerzono listę asortymentową oferowanych towarów o niektóre produkty ogólnospożywcze oraz chemiczne. W wyniku tych działań, pomimo niekorzystnych warunków rynkowych w czwartym kwartale br. zanotowano 14 % wzrostu wartości sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem roku 2010. Wpływ na ten wynik miało również otwarcie w bieżącym roku nowego oddziału Waspol S.A. w Lublinie oraz przejęcie części klientów lokalnych konkurentów.

- Dzięki stabilnej sytuacji ekonomicznej oraz rozwojowi własnej sieci franczyzowej -"Eden" - Waspol wzmacnia swoją pozycję na lokalnych rynkach jako wiarygodny partner handlowy. Istotnym dla wzrostu obrotów w grupie kapitałowej jest powiększenie grupy o nowy podmiot SH Eden Sp zo.o. , którego obroty podlegają konsolidacji od maja 2011r. W okresie czterech kwartałów grupa emitenta odnotowała stosunkowo niewielkie (5,3 %) zmniejszenie wartości sprzedaży w stosunku do czterech kwartałów 2010. Wpływ na ten stan rzeczy miała opisana wyżej kontynuacja polityki handlowej  - opisuje spółka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane