Wiceprezes Ruchu: Strategia zmiany kiosków w punkty usługowe jest słuszna

Autor: www.dlahandlu.pl 8 października 2014 10:13

Wiceprezes Ruchu: Strategia zmiany kiosków w punkty usługowe jest słuszna

- Sprzedaż internetowa zrewolucjonizowała handel detaliczny na całym świecie, a szacunki pokazują, że już w 2016 roku będzie ona stanowiła nawet jedną piątą całego handlu detalicznego. W naszym regionie jesteśmy liderem dynamiki wzrostu tej branży i nadal intensywnie się rozwijamy. Charakterystyczne dla polskiego rynku e-commerce jest to, że ok. 80 proc. stanowią małe i mikro-przedsiębiorstwa, które w istotnej mierze prowadzą swoją działalność za pośrednictwem platform internetowych dostarczających im specjalistyczne narzędzia do sprawnej obsługi klientów. To sprawia, że bariera wejścia na ten rynek dla mikro firm jest coraz niższa. I to właśnie jest wyzwaniem dla rynku logistycznego - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu.

- Szybko rosnąca liczba małych sklepów wysyłających bardzo duże ilości paczek powoduje, że dotychczasowe kanały dystrybucyjne już teraz przestają wystarczać. Najlepiej to widać w okresie wzmożonego ruchu np. podczas Świąt Bożego Narodzenia. Parząc na prognozy, w perspektywie kilkunastu miesięcy takie wolumeny staną się normą. Każdy kurier, który musi ponownie wrócić do klienta z przesyłką, ponieważ nie zastał go w domu, oznacza kolejną nie doręczoną na czas paczkę i kolejne opóźnienia w dostarczaniu pozostałych. W tradycyjnych placówkach pocztowych czas oczekiwania w kolejce na odbiór przesyłki już teraz jest długi, a przy tak szybkim rozwoju sprzedaży internetowej kolejki staną się coraz dłuższe - prognozuje wiceprezes Ruchu.

- Porównując tempo robienia zakupów przez internet z trudnościami w ich odbiorze oczywistą staje się potrzeba uruchomiania dodatkowych kanałów dystrybucji, które będą wygodne dla kupujących. Jeśli do tego dodać zwiększające się oczekiwania konsumentów w obszarze jakości obsługi zwrotów, łatwo zrozumieć, że obecny układ rynku logistycznego w Polsce nie jest w stanie obsłużyć takiej ilości paczek, a także zapewnić odpowiedniej jakości obsługi - uważa Stolarczyk.

- Dlatego RUCH stworzył i w ciągu ostatnich miesięcy bardzo rozwinął usługę Paczka w RUCHu. Codziennie dostarczamy prasę do sieci własnej oraz ok. 22 tys. punktów partnerskich, posiadamy 14 nowoczesnych centrów logistycznych w całym kraju, zatem jesteśmy naturalnym partnerem dla rynku e-commerce. Nasze statystyki pokazują, że taki sposób obioru przesyłek odpowiada na potrzeby osób robiących zakupy w internecie. To również oznacza, że nasza strategia zmienienia kiosków w punkty usługowe jest słuszna, choć jest nowością w naszej branży - dodaje Dariusz Stolarczyk.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane