Władze Mokotowa chcą zmniejszyć liczbę punktów z alkoholem

Autor: Urząd Dzielnicy Mokotów 9 października 2014 10:39

Według najnowszych badań aż 74 procent sprzedawców z dzielnicy było gotowych sprzedać alkohol osobom nieletnim – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie RoPSAN. Władze warszawskiego Mokotowa chcą to zmienić, dlatego rozpoczęły dzielnicową kampanię społeczną pod hasłem "Nie pij alkoholu, dodaj życiu koloru".

- Wyniki badań są porażające - mówi Piotr Boresowicz, zastępca burmistrza Mokotowa, odpowiedzialny w dzielnicy za sprawy zdrowia i opieki społecznej. - Mamy do czynienia z dużym problemem. Wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy, że sprzedając alkohol nieletnim, nie tylko łamie prawo, ale także naraża tych młodych ludzi na utratę zdrowia, a nawet życia - dodaje.

Badanie przeprowadzono w 100 losowo wybranych punktach sprzedaży napojów alkoholowych, w tym w 80 sklepach oraz 20 lokalach gastronomicznych. Łącznie dokonano 200 prób zakupu alkoholu. Głównym celem badania była diagnoza rozmiarów zjawiska sprzedaży alkoholu nieletnim na terenie Mokotowa. W każdym z wylosowanych sklepów i lokali dwukrotnie pojawił się "młody audytor" wyglądający na osobę niepełnoletnią, który próbował kupić piwo. Za każdym razem w badaniu uczestniczył również "dorosły audytor", którego zadaniem było zwrócenie uwagi sprzedawcy, gdy ten nie zażądał od osoby wyglądającej na małoletnią dowodu osobistego. Jednym z ważnych elementów badania było sprawdzenie reakcji sprzedawców na interwencję „dorosłego audytora", a także postaw i zachowań świadków sprzedaży osobom wyglądającym na niepełnoletnie.

Spośród 200 prób zakupu w sklepach i lokalach gastronomicznych jedynie w 53 przypadkach (26 procent) sprzedawcy zażądali od "młodych audytorów" - chcących kupić piwo - okazania dowodu osobistego i odmówili sprzedaży alkoholu. Aż 147 podjętych prób zakupu alkoholu (74 procent) zakończyło się sprzedażą alkoholu młodym klientom.

- W ramach prowadzonej kampanii planowane są szkolenia dla sprzedawców i przedsiębiorców, dystrybucja ulotek informacyjnych i plakatów, spotkania z rodzicami, debaty z młodzieżą, spotkania z seniorami oraz z innymi środowiskami. Będziemy chcieli zbudować na terenie Mokotowa międzypokoleniową Koalicję Nieobojętnych na rzecz odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu - mówi Piotr Boresowicz. - Podsumowanie kampanii nastąpi 6 listopada 2014 r. na konferencji na której m.in. zostaną wręczone certyfikaty "Odpowiedzialny Sklep" placówkom, w których dwukrotnie odmówiono młodym audytorom sprzedaży napojów alkoholowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • czytacz 2014-10-11 20:08:03

    Dla 50gr zysku podjąć się takiego przewinienia - wstyd!

    Z drugiej strony potrzebne sa kampanie i nauki dla odpowiedzialnego spożywania alkoholu (tak jak było z tytoniem)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane