REKLAMA
REKLAMA

Właściciele sklepów mogą korzystać z wiedzy przedstawicieli handlowych

Autor: dlahandlu.pl/pr 26 kwietnia 2010 19:35

Przedstawiciele handlowi pomagają aranżować przestrzeń w sklepie zgodnie z wymaganiami merchandisingu. - Aż 70% Polaków przyznaje się do zakupów impulsowych, uwarunkowanych w dużej mierze odpowiednią ekspozycją produktów. Widać więc wyraźnie jak wymierne korzyści płyną z zastosowania w praktyce wiedzy na temat aranżacji miejsca sprzedażowego - tłumaczy Łukasz Gajewski, prezes spółki Target BPO, specjalizującej się w outsourcingu sprzedaży.

REKLAMA

Równie ważna jest ekspozycja materiałów POS - takie ich umieszczenie, aby były doskonale widoczne dla klienta, dostarczały możliwie jak najszerszej wiedzy o produkcie i skłaniały do jego zakupu. Efektywność sprzedaży podnosi również odpowiednie wykorzystanie szaf, stojaków, ekspozytorów i innych narzędzi, a także stworzenie odpowiedniej atmosfery w miejscu zakupu.


Wszystkie te działania minimalizują ryzyko popytu niezrealizowanego - eliminują sytuacje, które mogłyby zniechęcić klienta m.in. chaos na półce, problem z odnalezieniem właściwego produktu lub jego brak. Konsekwencje są wymierne - wg badań przeprowadzonych przez Walker Information Group prawie 50% klientów nie jest lojalnych względem sklepów, ponieważ nie czują, że sprzedawcy dbają o ich potrzeby, zarówno pod względem obsługi, jak i oferty produktowej.

Respondenci pytani przez ankieterów realizujących w ostatnich latach badanie dla Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, co zmieniło się dzięki kontaktom z przedstawicielami handlowymi wskazywało na rozbudowanie oferty (68%), poprawę ekspozycji (68%) oraz poprawę warunków zakupu. 35% detalistów biorących udział w badaniu odnotowało wzrost sprzedaży.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12425

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA