Wpływ komunikatów marketingowych na klienta jest największy w miejscu sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 23 września 2010 12:37

Zdaniem Wojciecha Grendzińskiego z firmy IMS miejsce sprzedaży musi w coraz większym stopniu oddziaływać na wszystkie zmysły klienta, aby mogło przyciągać klientów.

Jego zdaniem marketing sensoryczny to jeden z kluczowych elementów budowania dobrej relacji z klientami. Składa się na nie wyposażenie sklepu, oświetlenie, zapach, dobiegająca z głośników muzyka i komunikaty. Wszystkie te elementy budują przestrzeń, w której klienci chcą przebywać. Z badań wynika, że muzyka wpływa na długość wizyty klienta w sklepie, a zatem pośrednio wpływa także na wynik sprzedaży. - Robiliśmy badania, z których wynika, że zarówno cisza, jak i muzyka niedobrana do charakteru sklepu wpływa na spadek sprzedaży - mówi Wojciech Grendziński.

 Młodzi klienci na zakupach poszukują raczej muzyki pop i rozrywkowej, źle działa na postrzeganie przez nich placówki, muzyka poważna, czy komunikaty z radia, o aferach politycznych, spadkach na giełdzie, czy wzroście kursu walut.

W jego opinii komunikaty marketingowe w miejscu sprzedaży, w którym podejmowane są ostateczne decyzje dotyczące zakupu są najskuteczniejsze. Dlatego własne radio daje szansę na dobranie muzyki do profilu klienta oraz informowanie o promocjach sklepu, programach lojalnościowych, specjalnych akcjach, a także zarabiania na komunikatach, prezentowanych przez producentów.

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane