PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Wyspecjalizowane sklepy szansą na uratowanie hurtowni

Autor: dlahandlu.pl 16 czerwca 2016 12:12

Wyspecjalizowane sklepy szansą na uratowanie hurtowni Na rynku pozostaną wyspecjalizowani dystrybutorzy, fot. za Shutterstock.com

- Na rynku pozostaną dystrybutorzy wyspecjalizowani w określonych kategoriach np. mrożonek, alkoholi, produktów świeżych np. warzywa i owoce, mięso i wędliny, artykuły nabiałowe oraz produktach niszowych (np. EVITA). Szansą dla nich jest rosnący udział wyspecjalizowanych sklepów z żywnością w liczbie ogółem sklepów FMCG - z 21 proc. w 2009 r. do 26 proc. w roku 2014 - oraz zainteresowanie konsumentów zakupami artykułów świeżych, produktami prozdrowotnymi, czy produktami pochodzącymi od lokalnych producentów - uważa prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka z Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.

- Rynek produktów prozdrowotnych to w Polsce około 0,3% sprzedaży ogółem artykułów żywnościowych, a szacuje się, że w najbliższych latach wzrośnie do 3-5%. Szanse rynkowe dla wyspecjalizowanych przedsiębiorstw hurtowych są w budowaniu więzi z producentami i przedsiębiorstwami detalicznymi oraz współpracy z zintegrowanymi wielobranżowymi hurtowniami oferującymi kompleksowy system dostaw do sieci handlowych. Dystrybucja połączona z działalnością detaliczną to obecnie obowiązujący standard przesądzający o sukcesie przedsiębiorstw hurtowych i detalicznych - dodaje prof. Kłosiewicz-Górecka.

Jej zdaniem w najbliższych latach można spodziewać się silnej konkurencji skłaniającej przedsiębiorstwa hurtowe do wyższych form konsolidacji (kapitałowej) oraz rozwijania zakresu usług świadczonych producentom i zacieśniania związków z przedsiębiorstwami detalicznymi przy czym forma, skala i jakość współpracy partnerów biznesowych w zintegrowanych łańcuchach dostaw będą miały kluczowe znaczenie w zwiększaniu konkurencyjności firm hurtowych.

- W perspektywie 2020 roku w funkcjonowaniu przedsiębiorstw hurtowych w Polsce istotne znaczenie będzie mieć rozwój marek własnych, informatyzacja wszystkich procesów przedsiębiorstw hurtowych, rozwój nowoczesnych centrów dystrybucyjnych i logistycznych - mówi prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Ludwik 2016-06-17 22:39:17

    @Karol

    Brawo za Twoją wiarę w e-commerce. Choć niewątpliwie jest to rosnący kanał, ja nie jestem jego fanem. Ale rzeczywiście byłoby fajnie zdobyć wiedzę jak rozwija się ten rodzaj handlu w poszczególnych krajach, na poszczególnych kontynentach i globalnie. Tak żeby móc ocenić, w miarę obiektywnie, jego potencjał w naszym kraju. W miarę obiektywnie, bo zachowania polskich konsumentów ponoć nie zawsze pokrywają się z występującymi w innych krajach.

  • Karol 2016-06-16 14:01:27

    Obok dystrybucji połączonej z działalnością detaliczną dodałbym jeszcze rozwój kanału e-commerce jako alternatywne i wzrastający kierunek sprzedaży. I jest to odmienny temat od szeroko ujętej informatyzacji wszystkich procesów przedsiębiorstwa hurtowego.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11446

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane