Z półki z jogurtami klienci wybierają Jogobellę, Danone i Bakomę

Autor: wirtiualnemedia.pl 10 sierpnia 2010 09:17

Polacy deklarują, że najczęściej wybierają jogurty Zott Jogobella, szampony Head&Shoulders i lek przeciwbólowy Apap. Spośród restauracji i barów szybkiej obsługi są najbardziej przywiązani do hamburgerów z McDonald's - podały wirtualnemedia.pl

Dom mediowy Mindshare Polska zrealizował piątą edycję "Badania 3D", w ramach którego badane są preferencje zakupowe Polaków i kondycje najpopularniejszych marek. Tym razem analizie poddano cztery kategorie produktów: szampony, jogurty, restauracje i bary szybkiej obsługi oraz środki przeciwbólowe.

W kategorii jogurty najsilniejszą marką jest Zott Jogobella - 43 proc. konsumentów uważa jogurty Zott za godne polecenia. Kolejne miejsca zajmują róźne warianty jogurtów Danone (Actimel, Activia, Fantasia) oraz Bakoma w tym wariant 7 zbóż i Mlekovita.

W ostatnich 4 latach na pozycji lidera wśród szamponów zdecydowanie umocniły się produkty Head&Shoulders - to marka najbardziej rozpoznawalna i najchętniej wybierana przez konsumentów. Jej znajomość wzrosła z 82 proc. w 2006 roku do 87 proc. w roku 2010. Polepszeniu uległa również sytuacja marek Dove (wzrost w latach 2006-2010 z 59 do 74 proc.) oraz Nizoral (obecnie 65 proc.).

W kategorii środki przeciwbólowe najsilniejszą pozycję mają marki Apap (zna ją 92 proc. badanych) oraz Ibuprom (81 proc.). - Przyczyn popularności najsilniejszych marek w Polsce można upatrywać m.in. w skuteczności i zasięgu kampanii reklamowych. Nie bez znaczenia jest także cena produktów. Dla przykładu Telepizza jest postrzegana 'jako zbyt tania, by mogła być dobra'. Podobna sytuacja dotyczy leku Etopiryna" - powiedziała Dagmara Robak, partner, business planning w Mindshare Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane