Za promocję produktów dla niemowląt w sklepie grozi grzywna

Autor: Rzeczpospolita 6 maja 2010 11:38

Ustawodawca w znowelizowanej w marcu ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia, przewidział, że ten, kto nie przestrzega wymagań w zakresie znakowania środków spożywczych w zakresie prezentacji, reklamy i promocji podlega karze pieniężnej w wysokości do pięciokrotnej wartości brutto zakwestionowanej ilości środka spożywczego - podała Rzeczpospolita.

Nowością jest, że kara może być wymierzona za nieprzestrzeganie przepisów dotyczących reklamy, prezentacji i promocji (obok dotychczasowego znakowania). Nowe przepisy przewidują taką sankcję również za nieprzestrzeganie wymagań w zakresie znakowania aromatów i substancji dodatkowych.

Znakowanie, prezentacja, reklama i promocja grzybów i przetworów grzybowych niezgodnie z przepisami także może zakończyć się wymierzeniem kary pieniężnej. Sankcja za reklamę lub promocję preparatów do początkowego żywienia niemowląt w punktach sprzedaży pozostała bez zmian, czyli jest to grzywna do 5000 złotych.

Kara wymierzana jest w drodze decyzji przez właściwego państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane