REKLAMA
REKLAMA

Żabka chce być postrzegana jako lider cenowy w swojej kategorii sklepów

Autor: www.dlahandlu.pl, portalspozywczy.pl 1 października 2012 16:13

Żabka chce być postrzegana jako lider cenowy w swojej kategorii sklepów

- Celem naszych działań jest, aby Żabka była postrzegana jako lider cenowy w kategorii sklepów małoformatowych. Nigdy nie zbliżymy się poziomem cen np. do sklepów dyskontowych. Natomiast cena musi być akceptowalna dla klienta (...) - powiedział Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

REKLAMA


- Nadal mamy wzrost, ale mniej satysfakcjonujący. Myślę, że wszystkie sieci handlowe i dostawcy przygotowują się do tego spowolnienia. Klient jest coraz bardziej wrażliwy cenowo. 5 lat temu cena była wskazywana przez klientów jako istotny czynnik zakupowy dopiero na 6. miejscu. Dzisiaj wskazywana jest na miejscu 1. Myślę, że nikt świadomie zarządzający firmą i podejmujący strategiczne decyzje, nie może lekceważyć tego faktu. My także staramy się dostosować naszą ofertę asortymentową i cenową do potrzeb klienta bardziej wrażliwego cenowo - mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

I dodaje: - Chcemy, aby Żabka była postrzegana jako lider cenowy w kategorii sklepów małoformatowych. Nigdy nie zbliżymy się poziomem cen np. do sklepów dyskontowych. Tam głównym atrybutem jest cena, w przypadku naszych placówek jest to bliskość klienta i rzetelnie dobrany asortyment. Natomiast cena musi być akceptowalna dla klienta, jednocześnie niższa niż w pozostałych sklepach małoformatowych, zarówno działających samodzielnie, jak i w ramach dużych systemów franczyzowych.

Jacek Roszyk pytany przez serwis www.portalspozywczy.pl, czy kolejny rok będzie dużo trudniejszy, niż obecny, stwierdził że "nie chciałby wróżyć".
- Pojawia się wiele różnych prognoz, które potem nie zawsze się sprawdzają. Jedno jest pewne, będą takie sektory, które poradzą sobie lepiej i takie, które czeka trudny czas. Będą liderzy rozwoju i wszystko wskazuje na to, że my znajdziemy się właśnie w czołówce. W tej grupie na pewno będą także sklepy dyskontowe, które nie tylko wykorzystują główny atut - niską cenę, ale także przeznaczają ogromne pieniądze na kampanie reklamowe, prześcigając się w pomysłach. Jednak większość firm handlowych może tylko pomarzyć o takich budżetach, jakimi dysponują dyskonty. Pozostaje kwestia jak zachowają się hipermarkety, a także jak klienci zachowają się wobec sieci supermarketów takich jak Alma czy Piotr i Paweł - tłumaczy prezes spółki Żabka Polska.

Jednocześnie zaznaczył, że trudny czas czeka format małych sklepów detalicznych. - Można się spodziewać, że po raz kolejny z rzędu spadnie liczba placówek niezrzeszonych oraz należących do małych sieci franczyzowych. Z drugiej strony takie sieci jak Żabka, mające przejrzystą strukturę, solidny bilans i nie obawiające się inwestować, mają szansę na rozwój. Produkt typu Freshmarket czy Żabka, jest potrzebny na rynku. Chcemy zaspakajać potrzebę podstawowych zakupów m.in. świeżego pieczywa, produktów śniadaniowych ale także artykułów na lunch czy kolację... - wyjaśnia Jacek Roszyk.
Sieć sklepów Żabka Polska liczy obecnie 2750 sklepów, z czego 165 to placówki Freshmarket. Do końca 2012 r. firma planuje mieć 2900 sklepów. 

  • gość 2012-10-08 18:18:23

    Żabko,

    chcieć i móc - to dwie różne sprawy.

  • Madar 2012-10-01 16:46:17

    hmm, pan Roszyk odkrył po wielu latach że chce być sklepem spożywczym. Trochę późno na takie plany. Dzisiaj na osiedlach są już dyskonty pod blokiem czyli już bliżej się nie da. Żabki od lat wypracowały sobie "renomę" sklepików z fajami i piwskiem. Niestety nie da się już tego obrazu zmienić. Zresztą koszyk cen pokazuje że żabki są obecnie już najdroższymi sklepami w Polsce. Jesteście na równi pochyłej.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13520

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA