Zachowania zakupowe: Konsumenci są zmęczeni i znudzeni masowymi markami

Autor: www.dlahandlu.pl 18 kwietnia 2013 09:40

9 proc. klientów sklepów osiedlowych chciałoby większego asortymentu (szczególnie chodzi o świeże mięso i pieczywo oraz lepszej jakości warzywa i owoce), 3,9 proc. klientów chce większego sklepu, 3,5 proc. chce więcej ofert, a 3 proc. klientów chciałoby, aby przy sklepie był bankomat - wynika z badania Makro Cash&Carry, inicjatora kampanii społecznej „Tu mieszkam, tu kupuję".

Według badania najchętniej kupujemy w sklepach osiedlowych: pieczywo (86 proc.), nabiał (80 proc.), owoce i warzywa (64 proc.) oraz mięso (59 proc.). Na ostatniej pozycji znalazła się chemia gopodarcza (26 proc.).

Klienci zostali również przepytani dlaczego wybierają sklepy osiedlowe. Najczęstsze odpowiedzi to: "do sklepu osiedlowego mam blisko"- 73 proc, "świeży towar" - 53 proc.,"zakupy  w sklepach osiedlowych zajmują mało czasu" - 45 proc. oraz "miła, serdeczna obsługa" - 40 proc.

Jak podkreślają inicjatorzy badania, w dobie kryzysu klienci wiedzą, że dobry sklep, to tani sklep. Opinię tę potwierdza 70% Polaków. Konsumenci również cały czas korzystają z rozwiązań technologicznych. Aż 47% Polaków deklaruje, że zdarza im się robić zdjęcie produktu podczas zakupu, że zapamiętać jego nazwę. Ponadto, konsumenci są zmęczeni i znudzeni masowymi markami. Z tego względu coraz bardziej wspierają, to co lokalne (np. browary).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane