Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach wpłynie na podwyżki cen paliwa?

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 24 lipca 2012 08:42

Jeżeli ze stacji benzynowych znikną piwo i wódka, to będziemy musieli podnieść marże na paliwa, aby wyjść na swoje - ostrzegają przedstawiciele branży. Każdego dnia wydajemy na zakupy na stacjach benzynowych ponad 12 mln zł - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Ich niepokój związany jest z ubiegłotygodniową inicjatywą senackiej komisji praw człowieka, praworządności i petycji, która opowiedziała się za ustawowym wprowadzeniem zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach. Inicjatywę tę poparło Ministerstwo Zdrowia, a także Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Rosnąca konkurencja na rynku paliw doprowadziła do tego, że w ostatnich latach branża bardzo dynamicznie rozwijała sprzedaż artykułów FMCG. Innymi słowy, stacje zamieniły się w sklepy. Nie tylko z paliwem. Z danych firmy analitycznej Nielsen wynika, że rocznie kupujemy na nich towary warte około 4,5 mld zł. Jedna czwarta z tego to wydatki na piwo, wódkę, wino, gotowe drinki i inne alkohole. Czyli 6,5 tys. stacji, które sprzedają alkohol, generuje z tego tytułu ok. 1,1 mld zł przychodów - średnio po 170 tys. zł na stację rocznie. Ale punkty należące do międzynarodowych koncernów i położone w centrach dużych miast na sprzedaży alkoholu zarabiają nawet dziesięciokrotność tego - czytamy w "DGP".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10964

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane