Zasady tworzenia dobrych wystaw

Autor: dlahandlu.pl 29 października 2010 09:38

Spółdzielcy z warszawskiej Społem wzięcli udział w seminarium z visual merchandisingu, którego tematami wiodącymi były: "Wystawa sklepowa, która sprzedaje" oraz "Sklep ze zdrową żywnością, który zarabia". Zdaniem specjalistów wystawa ma pokazywać charakter sklepu.

Seminarium poprowadził dr Marek Borowiński, ekspert w dziedzinie komunikacji kolorem. Wyjaśnił, że stosowanie koloru żółtego optycznie powiększa prezentowany obiekt. Sprawdza się to idealnie przy tworzeniu plakatów reklamowych. Bardzo dobrym pomysłem przy tworzeniu takich plakatów, bądź ulotek, jest stosowanie zestawienia: żółte tło i czerwone litery. Daje to odpowiedni kontrast, przez co przedstawiany tekst jest lepiej widoczny dla ludzkiego oka.

Przy tworzeniu wystaw wyróżnia się dwa podstawowe schematy. Pierwszy z nich to ekspozycja otwarta, która oprócz reklamy produktów na wystawie pokazuje wnętrze oraz charakter sklepu. Drugą formą wystawy jest wystawa zamknięta, która może być wykonana na dwa sposoby: oklejenie okna dużym plakatem reklamowym lub oddzielenie strefy wystawy od strefy sprzedażowej ścianą. Taka forma ekspozycji skupia się na prezentacji określonych produktów.

Do głównego oświetlenia powinno się stosować delikatne oraz naturalne światło, zaś do podkreślenia konkretnych stref sprzedażowych, bądź określonych produktów, światła punktowe o mocniejszej barwie. Identyczną zasadę stosuję się przy oświetlaniu wystawy sklepowej. Trzeba jednak pamiętać, żeby wyróżniany produkt nie został zbytnio "rozświetlony" oraz aby światło nie oślepiało klientów stojących przed wystawą.

Przy aranżacji stoiska ekologicznego, idealne są meble drewniane dlatego, że taki sklep swoim wystrojem powinien kojarzyć się z naturą. Nie wskazane są elementy metalowe lub plastikowe. Regały z ekożywnością powinny w znaczący sposób odróżniać się od reszty wystroju sklepu tak, aby pokazać klientowi wyjątkowość sprzedawanych tam produktów. Do ekspozycji produktów w promocji należy stosować szczyty regałów. Takie produkty powinny być oznaczone charakterystycznymi cenami przypisanymi tylko do promowanych produktów. Dodatkowo powinno stosować się plakaty reklamujące promowane towary, które należy umieszczać w widocznym dla klienta miejscu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,35

  • Min

    2,22

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane