REKLAMA
REKLAMA

Zdaniem POHiD-u nowy przepis o cenach jest korzystny dla konsumentów i handlowców

www.portalspozywczy.pl 31 grudnia 2012 15:15

W związku z wejściem w życie, z dniem 1 stycznia 2013 roku, przepisów zmienionej ustawy o cenach, w niektórych mediach ukazała się informacja o utrudnionym dostępie konsumentów do informacji o cenie produktu. Chodzi tutaj o zapis znoszący obowiązek tzw. „oklejania" ceną poszczególnych towarów na półkach. Zapis ten niczego w praktyce nie zmienia, a z całą pewnością nie pogarsza dostępu do informacji cenowej - twierdzi Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji.

REKLAMA
- Informujemy, że na samoobsługowych powierzchniach handlowych, powyżej 400 m2, od wielu lat (od roku 2004) nie stosuje się tego sposobu oznaczania towarów. Informacje o cenie zawarte są na opakowaniach zbiorczych, na półce, na wywieszkach, na dostępnych dla klienta nośnikach elektronicznych (różnego rodzaju wyświetlaczach) - oceniają przedstawiciele POHiD.
Poza tym - i przede wszystkim - na powierzchniach samoobsługowych funkcjonuje, określony odpowiednimi przepisami, system czytników cen, działający w oparciu o kody kreskowe (równoważne im), z założenia mający zastąpić tradycyjne „oklejanie" i wiarygodną kontrolę ceny przez konsumenta.
Dodać warto, że nowelizowane i wchodzące od Nowego Roku przepisy de facto przenoszą bezpośrednio do ustawy rozwiązanie stosowane od 2004 roku (z odnawianych corocznie rozporządzeń Ministra Finansów), stabilizując w ten sposób - korzystny dla konsumenta i dla handlowców - sposób realizacji obowiązku informowania o cenie, zawarty w formie ramowej w przepisach prawa europejskiego.
Przypomnijmy, że od 1 stycznia sprzedawcy nie będą musieli umieszczać cen na każdym towarze. aki obowiązek był dla właścicieli sklepów sporym utrudnieniem. Pomimo zmiany przepisów sprzedawcy będą mieli obowiązek dokładnego informowania klientów o cenie produktu tak, aby nie mieli wątpliwości, ile zapłacą za zakupy.
  • kalina 2012-12-31 15:23:27

    zapraszam do mojego osiedlowego sklepu - polowa produktw nie ma etykiet cenowych i nigdy nie miała

    gdyby nie ceny na produkcie to nigdy by klient nie wiedział za co i ile płaci

    a teraz to nawet i tego nie będzie - w takim razie zapis o tym ze obowiazkowe są wywieszki lub etykiety na plkach powinien być bardziej szczegłowo sprawdzany - bo to bedzie dobra droga dla nadużyć

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12518

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA