REKLAMA
REKLAMA

Zmienia się podejście do muzyki odtwarzanej w sklepach

Autor: dlahandlu.pl 23 czerwca 2010 12:06

Klienci gotowi są też nabyć droższy produkt, jeśli sprzedaży towarzyszy chwytliwa melodia; lepiej zapamiętują miejsce zakupu i chętniej do niego wracają. Do takiej konkluzji prowadzi analiza wyników badania zatytułowanego "Wpływ muzyki na zachowania konsumentów", przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie Związku Producentów Audio Video (ZPAV).

REKLAMA


O znaczeniu muzyki nieco częściej mówią kobiety niż mężczyźni, a im wyższe wykształcenie, młodszy wiek oraz lepsza sytuacja materialna, tym częściej takie osoby zwracają uwagę na muzykę prezentowaną w sklepach. Muzyka w lokalach usługowych wpływa na klientów relaksująco oraz sprawia, że chętnie odwiedzają oni takie miejsca, dłużej w nich przebywają oraz polecają je swoim znajomym. Jest ona dla konsumentów na tyle ważna, że są w stanie płacić więcej za wykonywane usługi. To kolejny argument potwierdzający fakt, że dzięki właściwemu doborowi repertuaru przedsiębiorcy mogą skutecznie zwiększać swoje zyski.
Odtwarzanie muzyki wiąże się z obowiązkiem uiszczania opłat na rzecz Organizacji Zbiorowego Zarządzania, takich jak Związek Producentów Audio Video czy ZAIKS. Od 2 lat ich przedstawiciele odwiedzają sklepy żądając opłat za odtwarzanie muzyki. Obie organizacje mają podpisane umowy z kilkoma tysiącami sklepów, co pokazuje, że tylko niewielki procent sklepów odprowadza odpowiednie opłaty. - Dwa lata temu właściciele sklepów najczęściej się oburzali, że mają płacić za muzykę z radia i wyłączali je. Teraz traktują naszych poborców normalniej, bo zdają sobie sprawę, że wyłączenie muzyki może spowodować spadek ich obrotu - mówi Bogusław Pluta ze ZPAV. Za niedopełnienie płatności właścicielom sklepów grozi grzywna, a nawet kara ograniczenia wolności i pozbawienia wolności. Obowiązek uiszczania opłat wynika z przepisów prawa autorskiego, 

Opłaty miesięczne są zróżnicowane w zależności od wielkości lokalu. Ze odtwarzanie muzyki w niewielkim sklepie o powierzchni 50 m kw. miesięcznie płaci się 25 zł, w dużym sklepie 200-metrowym taka opłata to 110 zł. - Większość dużych sieci handlowych i sklepów zrzeszonych w sieciach uiszcza opłaty, bo wie, że muzyka stanowi to dla nich dobry impuls do zwiększania obrotów i zadawalania klientów. Dotarcie do mniejszych sklepów i ich właścicieli nastręcza sporo problemów - mówi Bogusław Pluta. Ale dodaje, że inspektorzy ZPAV starają się docierać po kolei do wszystkich.

  • Marta 2011-06-29 15:29:32

    Co za bzdury! Mnie przyciąga kupowanie przynajmniej jednego produktu, który systematycznie kupuję.Jest to w moim przypadku cena mleka UHT 1l. Kiedyś duże zakupy (na 400-800zł ) co jakiś czas robiłam w Macro. Kiedy cena mleka przewyższyła cenę mleka w Tesco, czy Lidlu, zakończyłam zakupy w Macro. Ze względu na opiekę nad dzieckiem niepełnosprawnym ta forma zakupów jest dla mnie najwygodniejsza.Jednak decyduje cena. Kiedy wchodzę na strony sklepów internetowych patrzę na ceny mleka, cukru , mąki . Jeśli te ceny przekraczają pułap cen , jakie spotykam w sklepach rezygnuję z zakupów w takim sklepie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA