PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Zysk netto Bio Planet niższy o 62 proc.

Autor: www.dlahandlu.pl 3 listopada 2016 12:02

Zysk netto Bio Planet niższy o 62 proc. fot. Bio Planet

Przychody ze sprzedaży spółki Bio Planet za trzy kwartały 2016 r. wyniosły 82 932 tys. zł w porównaniu do 61 000 tys. zł w analogicznym okresie roku 2015.  Zysk netto to 681 tys. zł (1 779 tys. zł zysku w 2015 r.)

REKLAMA

Sprzedaż w całym trzecim kwartale 2016 r. wyniosła 26,5 mln zł, co stanowi 32% wzrostu w stosunku
dosprzedaży za III kwartał 2015 r., która wynosiła 20,1 mln zł.

Spółka doposażyła magazyn dokonując zakupu dodatkowych regałów magazynowych, które
pozwolą zwiększyć możliwości przechowywania towarów handlowych i dostosować stan magazynu
do potrzeb sprzedażowych.

Spółka rozpoczęła modernizację magazynu chłodniczego dostosowując go do przechowywania mrożonek ekologicznych, których rozpoczęcie sprzedaży zaplanowane jest na IV kwartał 2016 r.
Dokonała zakupu zamrażarek, które umożliwią odpowiednie ich przechowywanie oraz specjalistycznych skrzynek do przewożenia towaru mrożonych do odbiorców.

Spółka uzyskała w trzecim kwartale zysk netto w wysokości 251 tys. zł, wykazując około 67% wzrost w stosunku do wyniku trzeciego kwartału 2015 r. kiedy to zysk netto wynosił 150 tys. zł. Jednocześnie zysk netto narastająco po trzech kwartałach 2016 r. wyniósł 681 tys. zł, tj. o 62% niższy w stosunku do zysku netto wykazanego po trzech kwartałach 2015 r., który wynosił 1.779 tys. zł. Główną przyczyną mniejszego zysku netto jest niższa marża na sprzedaży towarów, która po 9 miesiącach 2016 r. wynosi 26,8%, natomiast po 9 miesiącach zeszłego roku wynosiła 30,6 %.

Niższe marże wynikają z trzech przyczyn: wysokich kosztów zakupu walut, zwiększającej się konkurencji w zakresie dostaw żywności ekologicznej do sklepów, która skutkuje koniecznością zwiększania rabatów dla odbiorców firmy oraz olbrzymiej liczby testowanych w 2016 r. nowych produktów, które często sprzedawane są na bardzo niskiej (czasami ujemnej) marży.

W trzecim kwartale 2016 r. spółka zrezygnowała z dystrybucji gazetki promocyjnej produktów pocztą
tradycyjną i rozpoczęła drogą elektroniczną (e-mail).


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA