Piątek, 28 listopada 2014 r.
dlahandlu.pl  |  30-08-2010, 12:18
Aligator - nowa sieć convenience na rynku
Eko Holding rozpoczął tworzenie sieci sklepów typu convinience pod nazwą Aligator. Będą to placówki działające na zasadach ajencyjnych. Do końca roku ma powstać 8 takich sklepów.

Sukces sieci detalicznych typu convenience, np. Żabki, przekonał Eko Holding do budowania sieci na podobnych zasadach, czyli długich godzinach otwarcia oraz dostępności podstawowych produktów, w tym towarów impulsowych i alkoholi.

- O ile lokalizacje dla sklepów o powierzchni 200-450 mkw. pozyskać jest obecnie bardzo trudno, o tyle potencjał lokalizacji dla małych placówek typu convenience jest ciągle bardzo duży. Bardzo szybko powstają nowe osiedla mieszkaniowe, gdzie zawsze jest miejsce na małe punkty handlowo-usługowe - mówi Krzysztof Gradecki, prezes zarządu Eko Holding.

Placówki Aligatora będą miały 80-120 mkw. powierzchni, a na półkach tych sklepów znajdzie się od 2 do 2,5 tys. indeksów produktowych. Tak jak wynika z koncepcji tego typu sklepu, placówki będą otwierane blisko klienta np. na osiedlach mieszkaniowych. Sieć będzie rozwijana w systemie ajencyjnym. Podobnie jak jej największy konkurent, czyli należąca do funduszu Penta Investments sieć Żabka.

Wrocławski operator wiąże duże nadzieje z nowym formatem sklepów i planuje szeroką ekspansję nowego szyldu. - Placówkę testową Aligatora otworzyliśmy już w 2009 r. Był to sklep, który koncentrował się na sprzedaży alkoholu. Asortyment nowych sklepów zostanie mocno poszerzony, w tym produkty pod marką własną - wyjaśnia odpowiedzialny za projekt Robert Orlicz, wiceprezes Eko Holdingu.

- Jeżeli ocena nowych placówek wypadnie pomyślnie, w ciągu 2-3 lat będziemy chcieli bardzo intensywnie rozwijać nowy format i otwierać nawet kilkadziesiąt sklepów Aligator rocznie - dodaje. Najbliższe plany rozwoju sieci Aligator obejmują Wrocław i promień ok. 50 kilometrów wokół miasta.

Eko Holding w tym roku zadebiutował na giełdzie i pozyskane w ten sposób pieniądze inwestuje w przejęcia firm detalicznych oraz rozwój istniejącej sieci, w tym remodeling sklepów Eko, tworzenie sieci drogerii Jasmin.

 

zawiedziona
2013-09-11 20:32:43

Nie polecam nikomu pracy w tym sklepie. Kierownicy robia co chca, a jak cos juz jest zlego bo wylacznie sie pracownikom dostanie. Swoje 4 literki trzeba chronic, ciezka praca za slabe pieniadze.. ludzie szukajcie lepszej pracy ale sklep aligator omijajcie.

kicia
2013-04-04 13:15:53

zgadzam sie ztym masakra daja ludziom umowy na 4 lata a po 3 miesiacach zwalniaja wezcie sie za nich czas najwyzszy

Kowalski
2013-04-04 13:11:15

tak podobna do zabki ale kierownictwo a aligatorach do dupy prezes moglby wkoncu sie ty zainteresowac co na tych sklepach sie dzieje jak traktuja pracownikow i tyle strat jest ze szoka to zasluga kierowniczek ktore sie na te stanowisko nie nadaja

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)

POLECAMY W SERWISACH