Grupa Muszkieterów z obrotami na poziomie 6,523 mld zł

Autor: dlahandlu.pl 17 maja 2017 10:44

Grupa Muszkieterów z obrotami na poziomie 6,523 mld zł fot, Intermarche

W 2016 roku Grupa Muszkieterów w Polsce osiągnęła 6,523 mld zł  obrotów, odnotowując tym samym wzrost w tym zakresie o 11,3 proc. rdr. W tym czasie Muszkieterowie otworzyli 11 supermarketów Intermarché (netto sieci przybyły 3 placówki) i 13 Bricomarché. Obecnie Grupa Muszkieterów tworzona jest przez 298 polskich przedsiębiorców, zarządzających łącznie  374 sklepami.

Wchodząca w skład Grupy Muszkieterów sieć supermarketów typu „dom i ogród” Bricomarché, wypracowała w 2016 roku obroty w wysokości 1,83 mld zł, osiągając tym samym ponad 25 proc. wzrost rdr. Jednocześnie Bricomarché zanotowało blisko 22 proc. wzrost liczby klientów, co oznacza, że był to najlepszy rok w historii sieci w Polsce.

Poprzez otwarcie sklepu Bricomarché w poznańskiej Galerii Pestka na koniec kwietnia br., sieć rozpoczęła realizowanie strategii wchodzenia do dużych miast. Poznański Bricomarché powstał w miejsce dawnego Praktikera. W 2016 roku sieć przejęła 4 lokalizacje po sieci NOMI.

Bricomarché zakłada przekroczenie do końca 2017 roku 2 mld zł obrotów. Ponadto zaplanowano w tym czasie co najmniej 15 otwarć nowych sklepów, tak aby na zakończenie IV kwartału 2017 roku działało łącznie minimum 149 marketów sieci w Polsce. Od początku roku sieć powiększyła się o 8 lokalizacji. Swój udział w rynku DIY na koniec 2016 roku, Bricomarché szacuje na ok. 11 proc. Wzmacniając swoją pozycję czwartego gracza w Polsce.

– Tutejszy rynek, mimo, że jest ukształtowany, charakteryzuje się dużą dynamiką i potencjałem wzrostu, dlatego mamy bardzo ambitne plany, nie tylko na najbliższy rok, ale również w perspektywie długoterminowej – komentuje David de Bosschère, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce – W przypadku Bricomarché nasze plany zakładają rozwój organiczny oraz poprzez przejęcia, tak by docelowo zająć pozycję w pierwszej trójce sieci DIY w Polsce – dodaje David de Bosschère.

Sieć supermarketów Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw wygenerowała blisko 4,7 mld zł obrotów, odnotowując wzrost o 6,7 proc. rdr. W 2016 roku Intermarché otworzyło 11 nowych sklepów (przyrost netto wyniósł 3 sklepy), co oznacza, że na koniec roku działało ich łącznie 232.

Intermarché w trosce o wygodę klientów stale rozszerza również sieć przysklepowych stacji paliw. Oecnie obok marketów operują 62 stacje. Sieć stawia sobie za cel, by w przyszłości, tam gdzie będzie to możliwe, działały one przy każdym istniejącym supermarkecie Intermarché.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane