PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Grupa Tesco ze wzrostem sprzedaży. Polska nadal wysoko konkurencyjnym rynkiem

Autor: dlahandlu.pl 4 października 2017 10:17

Grupa Tesco ze wzrostem sprzedaży. Polska nadal wysoko konkurencyjnym rynkiem Fot. za Shutterstock.com

W pierwszym półroczu roku obrotowego 2016/2017, grupa Tesco zanotowała 25,2 mld funtów sprzedaży, co oznacza wzrost o 3,3 proc., licząc po bieżącym kursie wymiany walut. Zysk operacyjny grupy, z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych wyniósł 759 mln funtów i był wyższy niż rok wcześniej o 27,3 proc. W Polsce przychody Tesco z wyłączeniem paliw i podatku VAT to 5,163 mld zł (1,062 mld funtów).

Licząc po stałych kursach walut, sprzedaż Grupy Tesco na wszystkich rynkach wzrosła o 0,7 proc. Włącznie z przychodami ze sprzedaży paliw, przychody Grupy w omawianym okresie wyniosły 28,3 mld funtów.

Na rodzimym rynku brytyjskim sprzedaż zwiększyła się o około 2 proc. Spółka podała także, że nastąpiła poprawa marży w Europie Środkowej – o 132 punkty bazowe.

- Grupa kontynuuje rozwój. Widzimy wzrost sprzedaży i zysków, poprawia się zdolność generowania gotówki, a poziom zadłużenia netto spada. Wszystko to jest możliwe dzięki skoncentrowaniu się na obsłudze klientów. Nasza oferta staje się bardziej konkurencyjna, dzięki czemu wielu konsumentów robi zakupy w Tesco – mówi Dave Lewis, prezes Tesco Plc.

- Dzisiejsza informacja, iż wznowimy wypłatę dywidendy odzwierciedla nasze przekonanie, że opierając się na naszych dotychczasowych osiągnięciach możemy stworzyć długoterminową i trwałą wartość dla akcjonariuszy – dodaje.

W Europie Środkowej sprzedaż wyniosła 3,04 mld funtów, co oznacza, że w ujęciu like for like wzrosła o 0,1 proc., natomiast całkowita sprzedaż zmniejszyła się o 0,9 proc. przy stałych kursach walut, na co wpływ miało zamknięcie sklepów. Spółka podała, że sprzedaż poprawiła się w drugim kwartale, dzięki ujednoliceniu planu handlowego dla całego regionu.

- Polska pozostaje rynkiem wysoce konkurencyjnym, ale w ciągu raportowanego półrocza odnotowaliśmy pewną poprawę, ponieważ wzmocniliśmy naszą ofertę w zakresie świeżych produktów i promocji – napisano w komunikacie. Firma dobrze ocenia proces centralizacji operacji w Europie Centralnej i scalenie 4 rynków pod jednym kierownictwem. Jako przykład Tesco podaje nowe centrum dystrybucyjne otwarte w połowie roku w mieście Galánta na Słowacji, które obsługuje sklepy we wszystkich 4 krajach. Poprawiło to efektywność operacyjną zarówno po stronie sklepów, jak i centrów dystrybucji i przyczyniło się do większej dostępności i szerszej oferty marek własnych z kategorii premium.

W ramach reorganizacji Tesco zamknęło 9 sklepów i zrezygnowało lub podnajęło 37,5 tys. mkw. powierzchni, względem 16 tys. mkw. zamkniętej lub podnajętej powierzchni w zeszłym roku. Firma wydała na ten cel 45 mln funtów, względem 20 mln funtów w zeszłym roku finansowym. Do końca lutego 2018 firma chce zrezygnować z kolejnych 11 tys. mkw., tak by dysponować powierzchnią ok. 862 tys. mkw. na koniec lutego 2018

Na koniec sierpnia 2017 roku do Tesco w Polsce należały 424 sklepy. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11370

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane