PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

W I pół. sprzedaż LfL Biedronki w górę o 9 proc.

Autor: dlahandlu.pl 26 lipca 2017 19:05

W I pół. sprzedaż LfL Biedronki w górę o 9 proc. fot. prezentacja Jeronimo Martins

Jeronimo Martins w I pół. 2017 roku zanotowało sprzedaż na poziomie 7,8 mld euro, czyli o 11,4 proc. więcej rdr. (9,4 proc. przy stałym kursie wymiany). Sprzedaż Grupy LfL wzrosła o 6,9 proc., głównie dzięki wzrostom wygenerowanym w Polsce przez Biedronkę. Sprzedaż Biedronki osiągnęła poziom 5,3 mld euro i była wyższa o 13,4 proc. (10,8 proc. w lokalnej walucie) i 9 proc. w ujęciu LfL. Zysk netto Grupy JM wyniósł 173 mln euro i był wyższy o 2,2 proc. rdr.

II kw. Biedronka zakończyła wynikiem 2,8 mld euro (wzrost o 15,9 proc. rdr. (11,8 proc. w lokalnej walucie) i 9,5 proc. w ujęciu LfL. 

W ciągu 6 miesięcy Biedronka uruchomiła 29 sklepów i na koniec czerwca miała ich 2741 (netto sieci przybyło 19 sklepów). Dodatkowo sieć zmodernizowała 91 placówek. 

W tym czasie sieć drogerii Hebe osiągnęło sprzedaż na poziomie 75 mln euro, co oznacza wzrost o 36 proc. (32,9 proc. przy stałym kursie wymiany) i zakończyła I pół. ze 160 placówkami, z czego 8 zostało otwartych w I pół. 2017.

EBITDA Grupy osiągnęła poziom 416 mln euro, czyli o 7,2 proc. więcej w ujęciu rdr. (+5,9 proc. przy stałym kursie wymiany). EBITDA Biedronki to 375 mln euro, czyli 14,6 proc. więcej rdr. (+11,9 proc. przy stałym kursie wymiany). Marża EBITDA Biedronki ukształtowała się na poziomie 7,1 proc. (7 proc. rok wcześniej). Poziom wydatków inwestycyjnych w I poł. 2017 zamknął się kwotą 249 mln euro. Większe inwestycje przewidziane są na II pół. roku zarówno jeśli chodzi o sieć Biedronka jak i Ara w Kolumbii. Pierwsze półroczu upłynęło firmie na modernizacjach lokali i zmianie lokalizacji na atrakcyjniejsze.

- Od połowy 2016 roku Biedronka była w stanie wykorzystać sytuację związana z rosnącym przychodem rozporządzalnym gospodarstw domowych. Biedronka zamierza skupić się na poprawie doświadczenia zakupowego i dostarczaniu wartościowej oferty dla polskich konsumentów. Sieć potwierdza zamiar powiększenia liczby placówek o 100 obiektów netto w 2017 roku i uruchomienia w III kw. nowego centrum dystrybucyjnego. Według sieci rynek w Polsce pozostaje wysoce konkurencyjny i zorientowany na promocje. W niektórych kategoriach ceny wzrosły, co napędziło wzrost inflacji w maju i czerwcu do 3,7 proc. Dlatego Biedronka skupia się na inwestycjach w promocje cenowe i wzmocnienie pozycjonowania cenowego. Rezultatem tej strategii jest wzrost sprzedaży LfL na poziomie 9 proc. (9,5 proc. w II kw.) - napisano w komunikacie.

Komentując wyniki Pedro Soares dos Santos, powiedział: Zaangażowanie na rzecz ciągłej poprawy oferty i dostarczania najlepszych okazji zakupowych dla polskich klientów spowodowało, że Biedronka zintensyfikowała politykę promocyjną i inwestycje w kluczowe produkty. Podjęty wysiłek opłacił się i spowodował, że wyniki Grupy w I półroczu są wyśmienite. Firma kładzie większy nacisk na poprawę efektywności, szczególnie w Polsce w kontekście rosnącej presji płacowej - dodał.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane