REKLAMA
REKLAMA

1,06 zł mln zł zysku netto OFZ. Sieć postawiła na rozwój przez koncept convenience i omnichannel

Autor: www.dlahandlu.pl 7 sierpnia 2015 10:40

1,06 zł mln zł zysku netto OFZ. Sieć postawiła na rozwój przez koncept convenience i omnichannel Organic Farma Zdrowia zarządza obecnie siecią 39 jednostek handlowych

W pierwszym półroczu 2015 roku Grupa Organic Farma Zdrowia odnotowała 39,33 mln zł sprzedaży, co oznacza wzrost o 26,4 proc., w stosunku do pierwszego półrocza 2014 r. EBITDA wzrosła o 28,34 proc. do kwoty 1,94 mln zł, a zrealizowany zysk netto polepszył się aż o 65,79 proc. do kwoty 1,06 mln zł.

REKLAMA

Również wyniki jednostkowe spółki są rekordowe. Sprzedaż wyniosła 27,2 mln zł, co oznacza 21 proc. wzrostu do odpowiedniego okresu ubiegłego roku, EBITDA wzrosła o 11 proc. do kwoty 1,04 mln zł, a zysk netto wyniósł 0,3 mln zł, co oznacza 369 proc wzrostu.

Organic Farma Zdrowia zarządza obecnie siecią 39 jednostek handlowych.

Sieć podkreśla, że rynek żywności ekologicznej jest od kilkunastu lat jedną z najszybciej - i mimo kryzysów - trwale rosnącą branżą. W 2014 roku rynek ten osiągnął już wielkość 79 mld USD. W okresie od 2013 roku wzrósł on o 10 proc. i wszelkie prognozy wskazują, że podobne wzrosty będą kontynuowane w następnych latach. Obecnie żywność ekologiczna jest droższa średnio o 30 proc. ze względu na dużo wyższe koszty jej produkcji, niższe zbiory oraz nadal stosunkowo niską podaż. W 2013 roku 2 mln producentów rolnych ze 170 krajów posiadało certyfikat ekologiczny i uprawiało rolnictwo ekologiczne na 43 mln ha.

- Rozwój sprzedaży detalicznej poprzez koncept convenience oraz omnichannel okazał się dla spółki Organic Farma Zdrowia S.A. najwłaściwszą drogą do dynamicznego wzrostu obrotów i właściwą strategią do sprostania specyficznemu popytowi na żywność ekologiczną i pro-zdrowotną w Polsce, ponieważ świadomi klienci nie poszukują takiej żywności w kanale nowoczesnym lub na eko/bio bazarach, tylko w sklepach specjalistycznych oferujących profesjonalne doradztwo, bardzo szeroki, ale doskonale dobrany asortyment i wygodę zakupów. Również strategia rozwoju części dystrybucyjnej potwierdza się poprzez powtarzające się z każdym okresem kolejne rekordy sprzedaży i wzrost rentowności - komentuje zarząd firmy.

  • ekolog 2015-08-07 16:33:17

    Stek bzdur ile Wam płacą za pisanie takich głupot. OFZ to drożyzna dla frajerów i nie kompetentny personel. Każdy nowy konsument który pierwszy raz będzie miał styczność z żywnością ekologiczną przez sklep OFZ raczej już da sobie spokój z taką żywnością.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA