1/3 detalistów wykorzystuje sklepy jako punkty odbioru zamówień online

Autor: dlahandlu.pl 17 sierpnia 2016 09:40


Najnowsze badanie przeprowadzone na zlecenie UPS pokazuje, że aby móc konkurować na rynkach zagranicznych, europejskie sklepy muszą wprowadzać innowacje w trzech kluczowych obszarach logistyki.

„Konsumenci korzystają z wielu różnych kanałów sprzedaży, zarówno tradycyjnych, jak i internetowych, i dobierają je według swoich potrzeb” — powiedziała Carrie Royle, menedżer ds. marketingu w kanałach detalicznych UPS Europe. „Używają też sieci społecznościowych do porównywania i oceny ofert”. 

Dostosowując swoje łańcuchy dostaw do potrzeb tzw. „elastycznych konsumentów”, którzy często kupują przez Internet, sprzedawcy powinni się skupić na trzech kluczowych obszarach: sklepach tradycyjnych, przypadkach braku towaru i zwrotach zagranicznych. 

Jeśli sprzedawcy detaliczni w Europie chcą utrzymać konkurencyjność, powinni uwzględnić fakt, że liczba klientów w sklepach tradycyjnych spada, a w internetowych rośnie. Oznacza to, że tradycyjne sklepy detaliczne będą musiały służyć także innym celom, np. stać się częścią sieci magazynowej lub dystrybucyjnej.

Prawie jedna trzecia (27%) europejskich firm detalicznych korzysta już sklepów jako miejsca realizacji zamówień internetowych.

Z danych UPS wynika, że w ciągu najbliższych 12–24 miesięcy 31% sprzedawców detalicznych w Europie planuje wykorzystać swoją sieć sklepów lub alternatywne punkty odbioru w celu zapewnienia klientom kupującym online wygodniejszego odbioru towaru.

W poprzednim badaniu konsumenckim UPS 41% konsumentów w Europie stwierdziło, że w przypadku braku danego towaru w sklepie skorzystałoby ze strony internetowej lub aplikacji konkurencji, a 20% poszłoby do tradycyjnego sklepu konkurenta. Tylko 17% powiedziało, że byliby skłonni poczekać, aż towar będzie dostępny. Obecnie 68% detalistów oferuje śledzenie i dostawę do wskazanego miejsca w momencie, gdy produkt stanie się dostępny, a 59% śledzi zamówienie i na bieżąco informuje klienta o dostępności. Jednak prawie połowa (45%) sklepów tradycyjnych sugeruje klientom, by po prostu poczekali, bez zaoferowania alternatywy.

Sprzedawcy detaliczni stwierdzają, że ich największe problemy dotyczą zarządzania zwrotami wadliwych towarów (64%) i przeprowadzania kontroli jakości (50%). Ponad 60% respondentów stwierdza, że potrzebuje wsparcia ze strony wielu zewnętrznych firm logistycznych w zakresie zarządzania zwrotami, a ponad 70% przyznało, że takie wsparcie zwiększa ekonomiczność. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane