REKLAMA
REKLAMA

1,3 mld zł przychodów Eko Holdingu, sprzedaż segmentu detalicznego to 957 mln zł

Autor: www.dlahandlu.pl 15 listopada 2012 09:34

GK Eko Holding po trzech kwartałach 2012 r. zanotowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 1 310 491 tys. zł (1 084 788 tys. zł w analogicznym okresie 2011 r.). Zysk netto to 92 tys. zł.

REKLAMA

Po trzech kwartałach 2012 roku skonsolidowana sprzedaż segmentu detalicznego wyniosła 957 mln zł, co oznacza przyrost rok do roku na poziomie 24,7%. Sprzedaż organiczna segmentu, wyłączając z niej obrót zrealizowany przez przejęte w 2011 roku spółki Grupy Kapitałowej Rovita oraz Niwex, wyniosła 739,7 mln zł co oznacza przyrost rok do roku na poziomie 8,8%.

Marża handlowa segmentu detalicznego w analizowanym okresie kształtuje się na tym samym poziomie jak po pierwszym półroczu 2012 i wyniosła 21,7%. Wyłączając jednak marże spółek hurtu spożywczego, realizujących odmienny model biznesowy od tradycyjnego handlu detalicznego, oraz marże spółki Niwex konsolidowanej od grudnia 2011, osiągnięta marża handlowa total segmentu wyniosła 24,1% i była o 0,2% niższa niż rok wcześniej.

W analizowanym okresie przyrost kosztów rok do roku wyniósł 22,5% i był niższy niż przyrost sprzedaży (24,7%). Jednak koszty działalności przyrastały nieznacznie szybciej niż przyrost wyniku ze sprzedaży brutto (22,3%), co przełożyło się na spadek rentowności ze sprzedaży do 0,5%. Wyłączając spółki hurtu spożywczego, rentowność sprzedaży segmentu (rozumiana jako wynik ze sprzedaży odniesiony do sprzedaży) jest na tym samym poziomie jak w roku 2011 i wynosi 0,7%.

Segment detaliczny zakończył 3 kwartały 2012 roku z rentownością na poziomie -0,2%. Na wynik brutto segmentu zasadniczy wpływ miały dwa czynniki: wysoka cena pieniądza na rynku międzybankowym w porównaniu z ubiegłym rokiem oraz wyniki spółek hurtu spożywczego, które obniżają wynik segmentu o 1,5 mln zł. Rentowność segmentu bez hurty spożywczego wyniosła 0,01%.

Na koniec omawianego okresu w strukturach Grupy działały 303 sklepy sieci EKO i 39 sklepów z logo Aligator.

Jeśli chodzi o segment hurtowy, skonsolidowana sprzedaż wyniosła po 3 kwartałach 2012 roku 353 mln zł i charakteryzowała się dynamiką wzrostową rok do roku na poziomie 11,4%. Natomiast marża total segmentu ukształtowała się na poziomie 18,2%.

W przeciwieństwie do poprzednich kwartałów, koszty operacyjne segmentu przyrastały znacznie wolniej niż sprzedaż - rok do roku wzrosły o 8,1%. Fakt ten świadczyć może o pozytywnych efektach konsolidacji segmentu, pociągającej za sobą optymalizację kosztów. Niestety dalej przyrost kosztów jest wyższy niż wzrost wyniku brutto ze sprzedaży co przekłada się na niższą rentowność wyniku ze sprzedaży, która po 3 kwartałach 2012 roku wyniosła 2,1%.

Podobnie jak w przypadku segmentu detalicznego, wynik EBIT segmentu hurtowego w kolejnym kwartale jest obciążony odpisami aktualizującymi wartość należności i na rozrachunki sporne w wysokości nieco ponad 1 mln.

W samym trzecim kwartale 2012 roku segment wypracował 0,67 mln zł wyniku brutto. Jak w segmencie detalicznym tak i hurtowym dostrzegalny jest negatywny wpływ wzrostu kosztów finansowania obcego na osiągane wyniki.

Przypomnijmy, Ecorse Investments, pośrednio kontrolowany przez Advent International Corporation, w wyniku wezwania objął udział w kapitale zakładowym i ogólnej liczbie głosów spółki Eko Holding w wysokości 97,975893%.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA