PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

13,6 mln zł zysku Grupy Emperia

Autor: www.dlahandlu.pl 14 listopada 2013 10:01

13,6 mln zł zysku Grupy Emperia

Przychody ze sprzedaży wypracowane przez Grupę Kapitałową Emperia w III kwartale 2013 roku wyniosły 473 018 tys. zł, o 2,16 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przychody ze sprzedaży za trzy kwartały 2013 roku wyniosły 1 445 776 tys. zł i były nieznacznie wyższe (0,96 proc.) niż w okresie porównywalnym. Natomiast zysk netto wyniósł 13 601 tys. zł i był wyższy o 66,03 proc. Wynik osiągnięty za trzeci kwartał 2013 roku wyniósł 10 994 tys. zł straty. Jest to przede wszystkim wynik inwestycji poniesionej w segmencie detalicznym dla zapewnienia sieci efektywnego sytemu logistycznego.

Najważniejszym wydarzeniem dla Grupy w trzecim kwartale było uruchomienie 1 lipca br. własnej sieć logistycznej, której celem jest zaopatrywanie w towar supermarketów Stokrotka oraz innych sklepów detalicznych należących do Grupy. Na system logistyczny składa się magazyn centralny, 8 magazynów regionalnych oraz flota transportowa. Uruchomienie własnej logistyki to ogromne wydarzenie dla firmy o strategicznym znaczeniu, które wpływa na poprawę konkurencyjności segmentu detalicznego poprzez: poszerzenie asortymentu w kategorii produktów „świeżych", obniżenie kosztów operacyjnych sklepów, podwyższenie dostępności towarów w sklepach, zwiększenie marży handlowej oraz poprawę w obszarze kapitału pracującego.

Koszty logistyki w trzecim kwartale 2013 roku wyniosły 15,2 mln zł, a narastająco w trzech kwartałach 19 mln zł.Jak podkresla spółka parametry kosztowe i operacyjne logistyki nie są parametrami docelowymi i ulegną istotnej poprawie w kolejnych miesiącach. Głównym źródłem tej poprawy będzie zwiększenie masy towarowej przepływającej przez własną logistykę w wyniku przejęcia dystrybucji kolejnych grup asortymentowych od podmiotów zewnętrznych, zwiększenie wydajności pracowników magazynowych oraz podwyższenie efektywności transportu.

Sprzedaż detaliczna w trzecim kwartale 2013 roku w stosunku do roku poprzedniego charakteryzowała się wyższą dynamiką niż w dwóch pierwszych kwartałach tego roku (dotyczy to zarówno formatu supermarketów jak też całej sprzedaży detalicznej).

W trzecim kwartale zarząd kontynuował proces skupu akcji własnych. W październiku b.r. zakończona została pierwsza transza o wartości 35 mln zł z jednoczesnym rozpoczęciem kolejnej o tej samej wartości. Skup akcji własnych jest dla zarządu ważnym sposobem dystrybucji kapitału do akcjonariuszy.

Grupa Kapitałowa Emperia powstała w 1990 roku. Działalność Grupy obejmuje trzy obszary: segment detaliczny, informatyczny i segment nieruchomości. Firma zatrudnia 6,5 tys. pracowników. Segment detaliczny to przede wszystkim działalność spółki Stokrotka oraz spółek Maro Markety i PSS Tychy.

Stokrotka powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Obecnie sieć obejmuje 204 sklepy.Typowa powierzchnia handlowa tych sklepów wynosi od 400 do 800 mkw, w zależności od zapotrzebowania i warunków rynkowych, aczkolwiek w sieci funkcjonują również rentowne sklepy o powierzchni zarówno nieco mniejszej jak i większej. W ofercie wszystkich supermarketów znajduje się łącznie 26 tys. pozycji asortymentowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11364

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane