PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

13% konsumentów uważa, że w przyszłości prawdziwe jedzenie będzie dostępne tylko dla najbogatszych

Autor: dlahandlu.pl 4 lipca 2017 16:41

Na naszych oczach zmienia się świat, a technologie jeszcze wczoraj uważane za fantastykę – stają się elementem naszej codzienności - jadalne owady, mięso wyprodukowane w laboratorium, drony dostarczające zamówienia czy zakupy w sklepach bez kas. Raport „Future of Food” opracowany przez instytut infuture Natalii Hatalskiej przy współpracy z Tesco prognozuje kierunki, w jakich rozwinie się branża spożywcza od strony zmian w rolnictwie i hodowli, trendów konsumenckich oraz nowych technologii.

Infuture w raporcie „Future of Food” zauważa jak znaczący jest wpływ technologii na rozwój i przyszłość poszczególnych elementów związanych z produkcją, dystrybucją oraz sprzedażą żywności. Autorzy podkreślają wzrost roli innowacyjności zarówno w sektorze handlowym, jak i na etapie samej produkcji żywności. W raporcie został uwzględniony również aspekt rozwoju Internetu oraz usług internetowych związanych z dystrybucją nie tylko produktów świeżych, ale i gotowych dań.

Raport próbuje zmierzyć się z odpowiedzią na pytanie, jak będzie wyglądała przyszłość jedzenia. Prezentuje aż 20 potencjalnych scenariuszy w takich obszarach jak hodowla, zbiory, transport, przetwarzanie, opakowania, sprzedaż, jedzenie i utylizacja, w perspektywie średnio- i długoterminowej. W prognozach zostały uwzględnione m.in. czynniki społeczne, ekonomiczne i środowiskowe. W raporcie znalazły się także wyniki badania dotyczącego postaw internautów wobec różnych aspektów związanych z jedzeniem i jego przyszłością oraz wyniki wywiadów pogłębionych.

Raport instytutu infuture porusza także m.in. temat zrównoważonego rozwoju i marnowania żywności. Jako jeden ze sposobów walki z tym zjawiskiem wskazana jest oferta „Perfectly Imperfect” czyli włączenie do oferty Tesco „nieidealnych” warzyw i owoców, co zmniejsza straty żywności już na etapie ich produkcji. Raport podkreśla także rosnącą rolę żywności organicznej czy produktów bez glutenu i cukru – czego odzwierciedlenie widać także w ofercie sklepów Tesco. Na przestrzeni ostatniego roku poszerzono listę dostępnych artykułów „Free From” z 18 do 44,  zaś kolejne 18 produktów to marka Tesco Organic - produkty rolnictwa ekologicznego, odpowiednio certyfikowane. W ofercie znajdziemy m.in. mąki, kasze, napoje, a w ciągu kilku najbliższych miesięcy Tesco planuje dalszy rozwój tej kategorii.

 Innym interesującym obszarem poruszonym w raporcie jest to, w jaki sposób internet i nowe technologie zmieniają sposób zakupu żywności.

- Zwykle nie łączymy sektora handlowego z innowacyjnością czy nowymi technologiami. Tymczasem dzięki nim zakupy stają się coraz prostsze i wygodniejsze. W naszych sklepach testujemy i wykorzystujemy m.in. elektroniczne etykiety cenowe, kasy samoobsługowe, zakupy z wykorzystaniem internetu czy  ostatnio wprowadzoną usługę Scan&Shop, dzięki której klienci mogą skanować produkty w trakcie zakupów i wkładać je do siatek w wózku, bez konieczności ponownego wypakowywania ich przy kasach – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane