16,53 mld zł sprzedaży Eurocashu w 2013 roku

Autor: www.dlahandlu.pl 28 lutego 2014 09:24

16,53 mld zł sprzedaży Eurocashu w 2013 roku

Sprzedaż Grupy Eurocash wyniosła w IV kwartale 2013 r. 4,23 mld zł (wzrost o 0,5 proc. r/r), a w całym ubiegłym roku sięgnęła 16,53 mld zł (-0,4 proc.). Spadek marż w połączeniu z niższą dynamiką sprzedaży negatywnie wpłynęły na zyski Grupy - wynik EBITDA w IV kwartale zmalał o 36 proc. r/r, a w całym 2013 r. o 18 proc. Dzięki obniżce kosztów finansowych zadłużenie netto spadło o 220 mln zł w porównaniu z końcem 2012 r.

- Systematyczny rozwój organiczny oraz akwizycje w segmencie dystrybucji wyrobów tytoniowych w pełni zrekompensowały negatywny wpływ, jaki na poziom sprzedaży miało zakończenie dostaw do sieci Stokrotka w połowie ubiegłego roku. W rezultacie Grupa Eurocash wypracowała sprzedaż na porównywalnym poziomie co przed rokiem - mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocashu. - Mimo, że był to trudny rok dla całego sektora handlu, nie jest to dla nas wynik satysfakcjonujący. Skupiliśmy się na działaniach reorganizacyjnych w Tradisie i integracji placówek cash&carry Eurocashu i Tradisu. Wiązało się ze spowolnieniem naszej ekspansji na otwartym rynku, co odbiło się na dynamice łącznej sprzedaży i wynikach. Pełna integracja, która zamierzamy dokończyć w tym roku, jest natomiast kluczowa dla efektywności Grupy Eurocash w dłuższym okresie - dodaje.

Integracja placówek cash&carry Tradisu z siecią Eurocash Cash&Carry przełożyła się na wzrost sprzedaży w tym formacie w IV kwartale 2013 r. o 14,7 proc. r/r do 1,19 mld zł. W całym minionym roku sprzedaż hurtowni Eurocash Cash&Carry do klientów zewnętrznych wzrosła o 12,6 proc. do 4,59 mld zł.
Grupa zanotowała ponadto w tym segmencie wzrost sprzedaży like-for-like, czyli dla stałej liczby hurtowni Eurocash Cash&Carry: o 3,6 proc. r/r w ostatnim kwartale 2013 r. oraz ponad 3,8 proc. narastająco za cztery kwartały 2013 r.
Sieć Sklepów abc, czyli rozwijana przez Eurocash Cash&Carry franczyzowa sieć zrzeszająca małe i średnie niezależne sklepy spożywcze, na koniec 2013 r. liczyła 6 133 placówki. W IV kwartale 2013 r. liczba sklepów funkcjonujących pod szyldem abc "po sąsiedzku" powiększyła się o 246 placówki, a w całym ubiegłym roku o 682 sklepy.

 

Sieć franczyzowa Delikatesy Centrum zwiększyła się natomiast w ostatnim kwartale 2013 r. o 45 sklepów, do 875 placówek, a liczba nowych otwarć w całym ubiegłym roku sięgnęła 102. Sprzedaż hurtowa Eurocash w ramach sieci Delikatesy Centrum w IV kwartale 2013 r. wyniosła ponad 446 mln zł, czyli o 14,1 proc. więcej niż w tym samym okresie 2012 r. W całym 2013 roku sprzedaż z centrów Dystrybucyjnych Delikatesy Centrum przekroczyła natomiast 1,65 mld zł, co oznacza wzrost o 12,1 proc. w porównaniu z 2012 r.
Sprzedaż hurtowa like-for-like w tym formacie (dla tej samej liczby sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum) wzrosła w IV kwartale 2013 r. o 1,8 proc. r/r, a w całym minionym roku o 1,6 proc..


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane