16 proc.Polaków robi zakupy w galeriach tylko w weekendy

Autor: dlahandlu.pl 8 czerwca 2013 08:18

Polacy za zakupy częściej wybierają weekendy niż dni tygodnia. Jak wynika z badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center, aż 70 proc. Polaków deklaruje, że odwiedza centrum handlowe w sobotę lub niedzielę, jedynie 11 proc. kupuje wyłącznie pomiędzy poniedziałkiem a piątkiem.

W sobotę i niedzielę największe centrum handlowe na Śląsku - Silesia City Center odwiedza od 130 do 160 tys. osób. Co więcej, 16 proc. Polaków deklaruje, że zakupy robi wyłącznie w weekendy, 17 proc. przyznaje, że robi je częściej w sobotę lub niedzielę, a 37 proc. w równym stopniu wybiera weekend, co dni powszednie - wyliczyła pracownia badawcza SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center.

- Z reguły w centrum mamy wtedy o 20-40 proc. więcej osób niż w dni powszednie. Zdarzają się soboty i niedziele, kiedy w centrum jest nawet o 50 proc. więcej osób, niż w jeden z powszednich dni - mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Ale na zakupy wybieramy się nie tylko w weekendy, także w święta, kiedy to w centrach handlowych otwarte są wyłącznie restauracje, kawiarnie i kina. Z danych Silesia City Center wynika, że w te dni galerie odwiedza od 10 do 15 proc. dziennej liczby odwiedzających w dni nieświąteczne.

 Centra handlowe traktujemy dziś tak, jak kiedyś centra miast i popularne miejskie deptaki. Często weekendowe zakupy łączymy z obiadem w restauracji, wizytą w kawiarni, na siłowni czy w kinie, są to aktywności, na które z reguły nie mamy czasu w dni powszednie - mówi Drzewiecka.

Dziś39 proc. odwiedzających galerie jest zdania, że jest to dobre miejsce do spędzania wolnego czasu. Z kolei dla 55 proc. istotnym elementem centrum handlowego są restauracje i kawiarnie - dodaje.

42 proc. osób w wieku 16-35 lat deklaruje, że robi zakupy wyłącznie w weekendy. W tygodniu do galerii wybiera się 20 proc. z nich. - Najliczniejsza grupę klientów weekendowych stanowią osoby aktywne zawodowo i dobrze zarabiające, dominują także gimnazjaliści, licealiści i studenci. Ponad 60 proc. klientów w tej grupie stanowią kobiety - podsumowuje Marta Drzewiecka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane