PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

17-proc. spadek zysku Eurocashu

www.portalspozywczy.pl 27 marca 2015 14:06

Zysk netto Grupy Eurocash w 2014 r. był o ponad 17 proc. niższy, niż rok wcześniej. Wyniósł 183,12 mln zł wobec ponad 221 mln przed rokiem - poinformowała spółka w raporcie finansowym.

REKLAMA

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów Eurocashu w minionym roku poprawiły się o 2,58 proc., do poziomu 16,963 mld zł. Wyłączając Service FMCG i InMedio, przychody wyniosły 16,708 mld zł (w takim ujęciu wzrosły o 1,03 proc. względem wcześniejszego roku).

Jak tłumaczą przedstawiciele Eurocash w raporcie, na dynamikę sprzedaży wpływ miało m.in. zakończenie współpracy z siecią Stokrotka w połowie 2013 r. Sprzedaż Eurocash do tej sieci w 2013 r. wyniosła 372 mln zł.

EBITDA Grupy Eurocash w 2014 r. wyniosła 412,46 mln zł (wzrost o 2,57 proc.).

Sieć placówek Cash&Carry należących do Grupy Eurocash w 2014 roku wzrosła o 10 i osiągnęła liczbę 168 hurtowni. Liczba sklepów franczyzowych abc wyniosła 6997, co stanowi wzrost o 864 placówki. Liczba sklepów franczyzowych należących do sieci Delikatesy Centrum wzrosła o 128, osiągając poziom 1003 sklepów.

Sprzedaż zewnętrzna formatu Cash&Carry wzrosła w ubiegłym roku o 3,18 proc. do poziomu 4,737 mld zł, natomiast sprzedaż hurtowa Eurocashu do Delikatesów Centrum wzrosła o 8,67 proc., osiągając poziom 1,797 mld zł.

Łączna sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych przekroczyła w 2014 roku poziom 3,291 mld zł, co stanowi wzrost o 11,67 proc. rok do roku. Sprzedaż Eurocash Dystrybucja (dawniej Tradisu) w związku z reorganizacją oraz zakończeniem współpracy ze Stokrotką, spadła o 11,1 proc. do poziomu 4,265 mld zł.

Sprzedaż Eurocash Gastronomia spadła do poziomu 535,98 mln zł, co było spowodowane przede wszystkim zakończeniem współpracy z jednym z głównych klientów - AmRest. Dystrybucja alkoholi realizowana przez dawne spółki Premium Distributors wyniosła 2,087 mld zł, co oznacza wzrost o 10,34 proc.

Pozostałe formaty Grupy Eurocash, w których uwzględnione są m.in. PayUp (konsolidowany od maja 2014 r.) oraz InMedio (konsolidowany od grudnia 2014 r.), zrealizowały sprzedaż zewnętrzną na poziomie 249,61 mln zł.

  • Analityk 2015-04-02 16:02:33

    Patrząc po trendzie to za 2-3 lata Eurocash będzie robił połowę tego zysku co robi teraz...

  • Profesjonalista z branży 2015-03-30 15:39:11

    Jeszcze 2-3 lata i Eurocash kupi Makro za wartość 2-3 letniego zysku :-)

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA