PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

20 proc. dorosłych Polaków nie ma konta bankowego

Autor: dlahandlu.pl 21 lipca 2015 13:38

Wg ostatnich badań Narodowego Banku Polskiego, szacuje się, że ok 20 proc. osób dorosłych w Polsce wciąż nie posiada rachunku bankowego (w 2012 r. – 23 proc.), co plasuje Polskę w końcówce rankingu krajów UE. W grupie nieubankowionych przeważają osoby starsze (powyżej 65 roku rachunku nie posiada 57 proc. ludzi), ale nie brakuje również ludzi młodych, tj. w wieku 18–24 lata, wśród których aż 30 proc. nie posiada rachunku bankowego.

REKLAMA

Z badań NBP wynika, że 51 proc. dorosłych Polaków ma dostęp do bankowości internetowej, a wśród wszystkich posiadaczy kont osobistych odsetek wynosi 66 proc.

Realizacja zakupów i branie udziału w internetowych aukcjach dotyczy 28 proc. dorosłych Polaków, natomiast w grupie osób posiadających rachunek oszczędnościowo – rozliczeniowy procent ten wzrasta do 34 proc.

- Dla prowadzonych prac w zakresie rozwoju obrotu bezgotówkowego e-commerce stanowi bardzo ważny aspekt, gdyż widzimy dużą korelację pomiędzy posiadaniem rachunku bankowego a dokonywaniem zakupów w sklepach internetowych. Wśród osób, które nie posiadają rachunku, tylko 7 proc. dokonało zakupów w internecie, podczas gdy w grupie posiadaczy rachunku liczba ta wyniosła 66 proc. – ocenia Wioletta Barwicka, doradca Narodowego Banku Polskiego. 

- Za zakupy w internecie klienci w 74 proc. przypadków płacili bezgotówkowo, najczęściej korzystając z formy przelewu internetowego. Na drugim miejscu wśród najpopularniejszych metod płatności w 26 proc. znalazła się gotówka, a w 8 proc. płatności za pomocą kart płatniczych - dodaje.

Doradca NBP zaznacza, że powody, dla których jeszcze wielu klientów nie korzysta z e-commerce, są zbieżne z tymi, jakie są wskazywane przy niekorzystaniu z obrotu bezgotówkowego i bezgotówkowych instrumentów płatniczych, a są to np. brak zaufania, który przejawia się zarówno u osób, które korzystają z zakupów online, ale płatność realizują gotówkowo przy odbiorze, jak i u tej części społeczeństwa, która nie korzysta z e-commerce co do zasady, a ponadto obawy o bezpieczeństwo czy własne zwyczaje i przekonania.

Założenia przewidują, że w 2020 r. będzie można powiedzieć, „polski konsument zmienił się i płaci bez użycia gotówki”.

 

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6884

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA