PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

20-proc. wzrost obrotów OFZ. Firma wprowadziła dwie nowe marki własne

Autor: www.dlahandlu.pl 14 sierpnia 2012 09:44

20-proc. wzrost obrotów OFZ. Firma wprowadziła dwie nowe marki własne

Pierwsze półrocze 2012 to kontynuacja bardzo dobrej dynamiki wzrostu sprzedaży dla Organic Farma Zdrowia mimo braku nowych otwarć w tym okresie. Osiągnięty został obrót w kwocie 19 mln złotych, co stanowi 20 proc. wzrostu w stosunku do pierwszego półrocza 2011.

Jak tłumaczy spółka, głównymi czynnikami dynamicznych wzrostów w II kwartale była rewitalizacja delikatesów spółki w Centrum Handlowym Silesia w Katowicach; rewitalizacja delikatesów przy ulicy Fieldorfa 10A w Warszawie (Gocław) oraz powiększenie powierzchni sklepowej o 25% do 70 mkw; wprowadzenie do sprzedaży kilkudziesięciu produktów pod nową marką własną „Healthy Day" (bakalie, suszone i przetworzone owoce oraz przekąsk)i; wprowadzenie kilkunastu produktów pod nową marką własną „Healthy Kids" ( nabiał dla dzieci, niskocukrowe słodycze i przekąski). Niezmiennym priorytetem była poprawa oferty, ciągłości dostaw i jakości obsługi klientów.

- Wynik brutto i netto po półroczu jest gorszy od wyniku z przed roku, ale jest to efekt rozwiązania rezerwy kosztowej w kwocie 129 tys. zł jakie miało miejsce rok temu, rezerwy na koszty planowanego zamknięcia jednych z delikatesów, które ostatecznie jednak nie zostały zamknięte, ponieważ ich sprzedaż wzrosła aż o 50% a także otrzymania w 2011 roku kwoty 202 tyś. złotych, jako dywidendy z zysku wypracowanego przez spółkę zależną Eko-Wital - komentuje zarząd firmy.

Jak informuje firma, jednym z ujemnych czynników wpływającym na wynik spółki była wielka obniżka cen dokonana w listopadzie przez spółkę na produkty sprzedawane w sieci detalicznej wpłynęła na obniżenie marży handlowej w całym kwartale poniżej zakładanego poziomu, co związane było ze zmianą struktury sprzedaży wewnątrz grup asortymentowych. Jednym z priorytetów zarządu na okres III i IV kwartału będzie doprowadzenie do ponownego wzrostu marży poprzez dalszą optymalizację zakupów i logistyki.

Organic Farma Zdrowia to pierwsza i największa w Polsce sieć samoobsługowych delikatesów z produktami ekologicznymi. Firma działa od 2006 r., posiada 20 sklepów w 9 miastach Polski, obsługuje 1 milion klientów rocznie. Obecna oferta handlowa OFZ zawiera ok. 4,5 tys. artykułów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • isisisis 2012-08-16 10:04:53

    JEst 20 mln bo :

    Mleko Kozie Andechser - Berlin, REWE 2.35 Eur, podczas gdy w Naszej Kochanej Sieci Sklepów Organic Farma Natura 19.80 zł. GRATULACJE POLSKO !

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane