PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

22,6 mln zł przychodów Organic Farmy Zdrowia za 2010 rok

Autor: dlahandlu.pl 15 marca 2011 09:32

Organic Farma Zdrowia opublikował sprawozdanie finansowe za 2010 rok. W tym czasie spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 22 645 452 zł, natomiast strata netto to 1 821 539 zł. Obecnie firma posiada 20 delikatesów na terenie 9 miast Polski oraz sklep internetowy.

- Rok 2010 został zamknięty rekordową kwotą sprzedaży na poziomie 22,65 mln złotych co stanowi 11,35 proc. wzrostu w stosunku do wyniku 2009 roku (16 proc. dla porównywalnej bazy delikatesów, uwzględniając zamknięcie dwóch nierentownych obiektów) i co oznacza blisko 4-krotnie szybszy wzrost od rynkowego szacowanego na około 3 proc. Osiągnięty wynik jest potwierdzeniem słuszności przyjętej przez zarząd spółki Organic Farma Zdrowia S.A. strategii dotyczącej wielopłaszczyznowych działań mających wpływać pozytywnie na dynamiczny wzrost sprzedaży. Ale znacznie ważniejszym i zdecydowanie przełomowym faktem w krótkiej historii firmy jest bardzo znacząca poprawa wyników finansowych. Strata brutto zmniejszyła się o 54,25 proc. a wynik EBITDA jest lepszy aż o 64,4 proc. lub inaczej mówiąc strata EBITDA w 2010 roku stanowi już tylko 1/3 straty z 2009 i 2008 roku. To oznacza, że jest już kwestią krótkiego czasu kiedy spółka będzie mogła pochwalić się rentownością na poziomie EBITDA - podsumowuje zarząd firmy.

Jak czytamy w sprawozdaniu, większość delikatesów sieci jest już rentowna a zarząd będzie koncentrował swoją uwagę na dalszej jej poprawie oraz jak najszybszym doprowadzeniu do stanu, w którym wszystkie, istniejące dłużej niż 2 lata sklepy będą rentowne. Zarząd nadal intensywnie poszukuje rozwiązania umożliwiającego zamknięcie jeszcze 2-3 delikatesów, które powyższej zasady nie są w stanie spełnić. Podnoszenie marży handlowej poprzez poszukiwanie korzystniejszych źródeł zaopatrzenia i logistyki dostaw oraz koncentracja na szybkim podnoszeniu średniego koszyka wartości zakupów dokonywanych przez klientów a także praca nad pozyskiwaniem nowych klientów to główne czynniki planowanego, dynamicznego wzrostu rentowności w 2011.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane