REKLAMA
REKLAMA

24,2 mln zł straty Almy Market

www.portalspozywczy.pl 15 listopada 2014 14:36

24,2 mln zł straty Almy Market

Grupa Kapitałowa Alma Market od stycznia do końca września zwiększyła przychody ze sprzedaży o 4 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wzrost przychodów ze sprzedaży nie przełożył się jednak na dodatni wynik na działalności gospodarczej, gdyż grupa odnotowała w tym okresie stratę w wysokości 24,2 mln zł.

REKLAMA
Niekorzystny dla grupy był szczególnie trzeci kwartał, w którym w porównaniu do analogicznego okresu roku 2013 nastąpił spadek przychodów o 2,9 proc. oraz wzrost kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu (o 5,7 proc.), co w rezultacie spowodowało powstanie straty netto w wysokości 14,3 mln zł.

Spółka dominująca Alma Market S.A. odnotowała w okresie dziewięciu miesięcy 2014 roku wzrost przychodów ze sprzedaży na poziomie 3,4 proc., za co odpowiadał głównie przyrost sprzedaży w obiektach otwartych w 2012 i 2013 roku. Niemniej jednak w okresie trzeciego kwartału bieżącego roku przychody spółki spadły w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego spadły o 1,3 proc. Jednocześnie obniżyła się marża na sprzedaży brutto o blisko 1,4 proc., co w konsekwencji wpłynęło na obniżenie zysku na sprzedaży o 3,9 mln zł w stosunku do trzeciego kwartału poprzedniego roku.

"Na spadku sprzedaży w trzecim kwartale 2014 roku zaważyła przede wszystkim sprzedaż we wrześniu i odnotowany w tym miesiącu spadek wartości przeciętnego koszyka zakupów dokonywanych przez klientów, związany ze zmniejszeniem popytu konsumpcyjnego oraz obniżeniem cen (przede wszystkim ze względu na czynniki deflacyjne występujące w przypadku części grup towarowych, jak również promocyjne obniżki cen). Zaistniały również przyczyny zewnętrzne, niezależne od spółki, które negatywnie wpłynęły na wyniki sprzedaży" - czytamy w komentarzu do raportu finansowego spółki.

Alma Market wśród tych czynników wskazuje na zamknięcie dróg dojazdowych lub wprowadzenie istotnych ograniczeń w ruchu drogowym związanych z pracami remontowymi w okolicach kilku obiektów handlowych spółki, a także na rozrost konkurencji w bezpośredniej bliskości jednostek handlowych spółki dominującej. Biorąc również pod uwagę wzrost kosztów w trzecim kwartale 2014 roku w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, na co miały wpływ obiekty otwarte w 2013 roku, spółka dominująca odnotowała stratę w trzecim kwartale 2014 roku większą, aniżeli miało to miejsce w analogicznym okresie 2013 roku


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12735

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA