REKLAMA
REKLAMA

24-proc. spadek przychodów w Grupie InPost

Autor: pr 3 października 2016 10:21

Przychody Grupy InPost w drugim kwartale 2016 roku wyniosły 107 mln zł i były niższe r/r
o 24%. EBITDA wyniosła - 87,7 mln zł i była niższa r/r o ponad 115 mln zł.

REKLAMA

Wśród usług Grupy InPost najwyższą dynamikę osiągnęły listy polecone e-commerce (w tym Allegro Polecone InPost), których wolumen wzrósł r/r o 218% i osiągnął liczbę 1,7 mln listów w II kwartale b.r. Wyższe niż w I kwartale br. odnotowały również dostawy przesyłek do Paczkomatów InPost z wolumenem na poziomie 5,4 mln wyższym r/r o 89%, oraz usługi InPost Kurier, które osiągnęły 4,0 mln przesyłek – o 44% więcej niż w I kwartale br.

Segment listowy w II kwartale kontynuował trend spadkowy wolumenu listów (-59% r/r) w efekcie zakończenia w I kwartale kontraktu na obsługę korespondencji sądowej oraz decyzji części klientów z sektora przedsiębiorstw o zmniejszeniu ilości listów obsługiwanych przez Grupę InPost.

- Wyniki Grupy InPost w drugim kwartale br. są efektem dwóch przeciwstawnych trendów rynkowych oraz naszej na nie reakcji. Z jednej strony obserwujemy dalszy dynamiczny wzrost rynku e-commerce, który przekłada się na znakomite wyniki naszej działalności kuriersko-paczkomatowej. Przychody z priorytetowego dla nas sektora e-commerce w drugim kwartale wzrosły rok do roku ponad 3,5-krotnie, a ich dynamika wynikała bezpośrednio z dalszego wzrostu popularności naszych usług dedykowanych dostawcom i klientom handlu elektronicznego. Co ważniejsze – segment kuriersko-paczkomatowy istotnie zwiększył swoją rentowność na poziomie wyniku EBITDA osiągając marżę 13,4%, w porównaniu z 9% w pierwszym kwartale br. Jest to dla nas kluczowy wskaźnik trafności decyzji o koncentracji działalności na obsłudze rynku e-commerce. Jest też druga strona medalu – tradycyjna działalność listowa, która od początku roku była pod presją malejących wolumenów i agresywnej polityki cenowej Poczty Polskiej. Pomimo podjętej restrukturyzacji wyniki segmentu uległy dalszej degradacji bez perspektyw na poprawę nawet w dłuższym horyzoncie czasowym. Dlatego też podjęliśmy decyzję o likwidacji tej działalności z dniem 1 sierpnia br., a poniesione jednorazowe koszty jej zamknięcia w wysokości 67 mln zł znacznie obciążyły wynik segmentu listowego i całej Grupy InPost w drugim kwartale. W trzecim kwartale spodziewamy się na poziomie EBITDA już tylko ok. 15 mln zł negatywnego wpływu zakończenia działalności listowej. Rozwiązanie problemu segmentu listowego było bolesne, ale konieczne z perspektywy zapewnienia możliwości dalszego rozwoju Grupy InPost w obszarze współpracy z dynamicznie rosnącym rynkiem e-commerce, co nie byłoby możliwe przy dalszym utrzymywaniu nierentownej działalności listowej - podsumowuje Rafał Brzoska, prezes Grupy InPost.

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13230

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA