26 proc. internautów zwiększy wydatki na zakupy w sieci

Autor: Gemius 25 września 2015 12:54

Najnowszy raport o rynku e-commerce, przygotowany przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej, pokazuje, że w najbliższym roku ponad jedna czwarta internautów kupujących online (26 proc.) planuje zwiększyć sumę pieniędzy, jaką zostawia w e-sklepach.

Dla porównania – zmniejszenie wydatków na zakupy w sieci deklaruje 4 proc. ankietowanych. Blisko połowa e-konsumentów przewiduje, że ilość pieniędzy, jakie pozostawią w nadchodzącym roku w sklepach internetowych, pozostanie na poziomie zbliżonym do aktualnego.

- W ujęciu budżetu planowanego na zakupy, deklaracje konsumentów są bardzo podobne do tych, które mogliśmy zauważyć w roku 2014. Nadal podobny odsetek respondentów planuje zwiększenie wydatków na zakupy w sieci, ale co ważne, istotnie mniej deklaruje ich zmniejszenie. Pozwala to przypuszczać, że rynek e-commerce dalej będzie dynamicznie rósł– komentuje Krzysztof Majkowski, ekspert z firmy Gemius.

W porównaniu do kobiet mężczyźni nieco częściej deklarowali zwiększenie wydatków na produkty i usługi kupowane w sieci (28 proc. vs 26 proc.). Do zaplanowania wyższej kwoty w budżecie na e-zakupy przyznaje się najwięcej internautów w wieku 35–49 lat (30 proc.), osób z wykształceniem średnim (29 proc.) i osób, które oceniają sytuację gospodarstwa domowego jako dobrą pod względem finansowym (32 proc.).

Jakie kwoty polski internauta przeznacza na zakupy w e-sklepach? Na przykład w ciągu miesiąca na obuwie wydaje średnio 82,5 zł, na odzież, akcesoria i dodatki średnio 75 zł, a na książki, płyty i filmy średnio 42 zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane