PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

26 proc. realizowanej podaży handlowej to projekty nieprzekraczające 20 tys. mkw. powierzchni najmu

Autor: pr 29 kwietnia 2014 11:13

Małe i średnie centra handlowe, obiekty typu convenience, zlokalizowane wśród gęstej zabudowy, stają się coraz bardziej popularne, zarówno wśród deweloperów, najemców, jak i samych klientów.

REKLAMA

Wielkopowierzchniowe i wielofunkcyjne obiekty handlowe są miejscem odwiedzanym głównie w weekendy, wymagają większej ilości czasu. Zakupy często łączą się tu z rozrywką i wspólnym posiłkiem z rodziną czy znajomymi. 

Dlatego też coraz większą popularnością wśród klientów cieszą się mniejsze centra handlowe i obiekty typu convenience, składające się z głównego najemcy w postaci operatora spożywczego (którym może być dyskont, supermarket lub delikatesy) oraz od kilkunastu do kilkudziesięciu sklepów i punktów usługowych. Gwarantują wygodę zakupów i oszczędność czasu. Na ogół zlokalizowane są wśród gęstej zabudowy mieszkalnej i przy dobrze rozwiniętych szlakach komunikacyjnych, umożliwiając klientom łatwe dotarcie zarówno pieszo, komunikacją miejską, jak i własnym środkiem transportu. Charakteryzują się prostą ale funkcjonalną architekturą i przejrzystym układem sklepów, który umożliwia szybkie i komfortowe zakupy. Tenant mix dobrany jest w taki sposób, aby dostarczyć klientom podstawowe produkty i usługi, wzbogacone o ofertę modową, RTV AGD czy akcesoria do domu.

Mniejsze obiekty handlowe często postrzegane są przez klientów jako „moje centrum handlowe", po sąsiedzku. Jednocześnie stanowią również zaplecze zakupowe dla mieszkańców z bardziej oddalonych terenów, którzy codziennie przejeżdżają koło niego wracając do domu. Dlatego tak istotna jest lokalizacja tego typu obiektów. Przykładem jest Galeria Dębiec w Poznaniu, która powstaje w okolicy o bardzo gęstej zabudowie mieszkalnej i jednocześnie tuż przy autostradzie A2, przez co odwiedzana będzie również przez klientów z okolicznych, mniejszych miejscowości.

Analitycy przewidują, że na obecnym, coraz bardziej nasyconym runku, powstawać będzie coraz więcej mniejszych centrów handlowych, obiektów w stylu convenience i małych parków handlowych.

- Od kilku lat na polskim rynku nieruchomości handlowych obserwujemy coraz większe zainteresowanie ze strony deweloperów realizacją mniejszych centrów handlowych, w tym centrów typu convenience, dopasowanych wielkością i ofertą do potrzeb lokalnej społeczności. Również najemcy coraz chętniej lokują swoje punkty handlowe i usługowe w obiektach tego typu. Nasze dane statystyczne potwierdzają tendencję rozwoju niewielkich obiektów handlowych w mniejszych miastach, ale także na większych rynkach, np. na gęsto zaludnionych osiedlach mieszkaniowych. Z analiz JLL wynika, że 26% obecnie realizowanej podaży to projekty nieprzekraczające 20 000 mkw. powierzchni najmu. - mówi Agnieszka Tarajko-Bąk, Starszy Analityk Rynku, JLL


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14299

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA