27 proc. e-sklepów prowadzą kobiety

Autor: dlahandlu.pl 7 marca 2012 10:09

Handel internetowy to branża tradycyjnie zdominowana przez sprzedawców płci męskiej - pod koniec ubiegłego roku według wyliczeń serwisu Home.pl 27 proc. e-sklepów w Polsce było prowadzonych przez panie.

- Polki bardzo często wchodzą w te gałęzie e-handlu, które są uznawane za typowo kobiece, np. hand made, odzież czy dodatki. Tak swój biznes rozpoczęły właścicielki m.in. NaLudowo.pl, Paper Fashion.pl, Agugu.pl czy PuszystaSzafa.pl. Zauważamy jednak wzrost zainteresowania prowadzeniem własnego e-biznesu przez kobiety. Świadczy o tym np. odsetek pań biorących udział w warsztatach Akademii Biznesu Internetowego - mówi Tomasz Henel, trener Akademii Allegro.

Na przestrzeni ostatniego roku Akademia Allegro, czyli edukacyjny projekt serwisu allegro.pl, prowadziła dwudniowe warsztaty dla początkujących e-przedsiębiorców w 50 miastach powiatowych (styczeń 2011-luty 2012) w czterech województwach. Łącznie przeprowadzono zajęcia dla ok. tysiąca sprzedawców internetowych. - W regionie mazowieckim 58,9 proc. uczestników stanowiły kobiety. Na Warmii i Mazurach założeniem swojego biznesu w sieci było zainteresowanych już 43,2 proc. pań. Podobny odsetek (39,3 proc.) uczestnictwa Polek wśród sprzedawców internetowych zanotowaliśmy w kujawsko-pomorskim. Natomiast w łódzkim o zarabianiu na sprzedaży w sieci myśli co trzecia kobieta - wylicza Damian Łukasiewicz, koordynator warsztatów Akademii Allegro.

Według badań CB Richard Ellis to wciąż panowie robią zakupy w sieci z większą częstotliwością, ale to kobiety zostawiają o wiele większe pieniądze u internetowych sprzedawców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane