REKLAMA
REKLAMA

29 proc. Polaków wędliny kupuje w małych sklepach osiedlowych, a tylko 15 proc. w supermarketach

www.portalsamorzadowy.pl 30 stycznia 2014 14:43

29 proc. Polaków wędliny kupuje w małych sklepach osiedlowych, a tylko 15 proc. w supermarketach

Zgodnie z danymi GUS (raport "Produkcja Wyrobów Przemysłowych w 2012 r.") produkcja wędlin, poza drobiowymi, w roku 2012 zanotowała spadek o ok. 2 proc. w stosunku do roku 2011. Jest to wynikiem między innymi mniejszej konsumpcji wewnętrznej. Z kolei według danych IERiGŻ spadek spożycia mięsa i wędlin w Polsce w latach 2012/2013 wyniósł ok. 8 proc. - czytamy w raporcie przygotowanym przez firmę Regis.

REKLAMA

Najchętniej kupowane są wędliny wieprzowe (86 proc. wskazań), na drugim miejscu plasują się zaś drobiowe (wymieniło je 64 proc. badanych). Zdecydowanie najpopularniejszym produktem jest szynka (54 proc.).
Podstawowe cechy produktów, które mogą zachęcać konsumentów do zakupów, to odczucia sensoryczne i jakość produktu. Najważniejszy dla badanych jest smak, następnie zawartość konserwantów, surowiec, z jakiego wykonany jest produkt, zawartość tłuszczu oraz preferencje rodziny. Mniej istotne czynniki to cena, przyzwyczajenie i marka (producent). Najmniej liczą się rekomendacja sprzedawcy oraz certyfikaty.
23 proc. badanych przedstawicieli gospodarstw domowych najczęściej dokonuje zakupu wędlin w piątek, a 15 proc. w sobotę. Z kolei 43 proc. badanych kupuje wędliny w różne dni lub nie potrafi określić konkretnego dnia zakupu.
Z deklaracji respondentów wynika, że preferowanym miejscem zakupu wędlin są małe sklepy ogólnospożywcze (29 proc.), następnie sklepy z wędlinami (21 proc.), sklepy firmowe producentów (19 proc.) oraz supermarkety (15 proc.).

Prawie połowa badanych kupuje wędliny raz w tygodniu, a co trzecie gospodarstwo domowe zaopatruje się w wędliny kilka razy w ciągu tygodnia.
Wędliny są zdecydowanie produktami śniadaniowymi (54 proc. odpowiedzi). Znacznie mniejszy odsetek badanych (22 proc.) zjada je na kolację. Ankietowani zdecydowanie najczęściej wykorzystują wędliny do kanapek (87 proc.).
W śniadaniu Polaków dominują: nabiał (69 proc.), następnie wędliny (35 proc.) oraz pieczywo (35 proc.). Na kolację badani najchętniej wybierają trzy rodzaje produktów: pieczywo (35 proc.), nabiał (35 proc.) oraz wędliny (33 proc.).
Pory roku wpływają na zmianę kupowanego asortymentu wędlin w 40 proc. gospodarstw domowych.
Aż 36,6 proc. badanych twierdzi, że spożywa mniej wędlin niż kilka lat temu. Co ważne, już ponad połowa badanych (52,2 proc.) zadeklarowała, że jeśli ma taką możliwość, to czyta etykiety produktów wędliniarskich.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA