REKLAMA
REKLAMA

30 proc. reklam wyemitowanych w grudniu ub.r. skierowanych było do dzieci

Autor: PAP 19 grudnia 2015 17:17

W 2014 roku aż 30 proc. wszystkich reklam, których adresatami były dzieci, wyemitowano w grudniu. Jej koszt szacuje się na 120 mln zł - donosi Instytut Monitorowania Mediów.

REKLAMA

Okres przedświąteczny to zazwyczaj czas obfitych żniw dla branży zabawkarskiej. Zdaniem badaczy rynku, nieletni stanowią łatwy cel dla reklamy .

Kilkulatkom brak bariery percepcyjnej pozwalającej oddzielić reklamę od rzeczywistości. Przekonane, że to ten sam świat, są bezbronne wobec marketingowej manipulacji.

Nie inaczej jest z młodzieżą. Badanie dr Joanny Wardzały wykazało, że choć uczniowie starszych klas podstawówki i gimnazjum oceniali zabiegi marketingowe negatywnie, to wciąż duża część z nich pozostaje na nie bardzo podatna.

Jak pokazały badania, w 2015 roku Polacy zamierzają wydać na prezenty o 11 proc. więcej niż rok temu, mimo że ich sytuacja materialna nie zmieniła się na korzyść.

  • tzc 2016-01-08 11:22:40

    Reklama żerująca na dzieciach jest już zakazana ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Art. 16 p. 1 ust. 3 wskazuje, że czynem nieuczciwej konkurencji jest m.in. reklama odwołująca się do uczuć klientów przez (...)

    wykorzystywanie (...) łatwowierności dzieci.

  • konsument 2016-01-08 09:19:08

    Tak jak reklamy alkoholu i papierosów, reklamy skierowane do dzieci powinny być zakazane.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4233

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA